Högtalare till ny iMac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-18 20:28

Skall snart köpa en imac och funderar lite på högtalare. Pris kring 2000kr. Är ute efter ljudkvalitet, de bör finnas att köpa i Applestore.

Är ingen direkt fan av små sateliter/subwoofer heller... Sateliterna orkar inget och subwoofern stör bara grannarna.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-18 22:52

Harman/Kardon Soundsticks II.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-08-19 18:49
Ursprungligen av Adzam 1:

Harman/Kardon Soundsticks II.

Instämmer med ovan, trots att det är en sub

De ger i mina öron bra ljud och tycker någon suben låter för mycket går den att skruva ner har jag för mig

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-18 22:53

Oj då, ingen sub! Strunta då i det jag skrev ovan.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-19 01:26
Ursprungligen av Adzam 1:

Oj då, ingen sub! Strunta då i det jag skrev ovan.

Alla förslag är välkommna, men motivera gärna varför du tycker dom är bra, speciellt när det gäller sådana med sub.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-19 01:34

Själv har jag sneglat åt Edirol MA-15DBK. Dock läste jag någonstans att vissa inte rekar dom för slölyssning, utan mer som monitor vid musikskapande...

Någon som kör dem?

Jag måste nog säga dem här Bose högtalarna.

Kostar 1499:- (på amerikanska sidan kostar de $99, och på Bose hemsida kostar de $89)

Står tyvärr inte vilket uteffekt de har, varken på apple eller bose sida.. men eftersom de är utav märket Bose kan jag inte annat än anta att de är mer än bra Dessutom tycker jag att de är grymt snygga och väldigt Mac-iga.

Dessutom är de 500 kronor billigare än vad du satt som gräns, vilket är bra.. De är vad jag skulle köpt om jag skulle köpa högtalare, men just nu får MBPns högtalare räcka

Undrar en sak för mig själv, som kanske kan vara intressant även för dig:
Finns det externa ljudkort, till expresscard?
Skulle vara bra att ha, dels när datorn sitter still på skrivbordet och man kan koppla ett par feta högtalare tillden, men även när man är på fot med den ochkör med Shure E2c, för jag är inte säker på att ljudutgången på Macen delar ut tillräckligt bra ljud för de lurarna?

1
Bevaka tråden