Källarföretag - Betalar Apple för detta?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Säkker"
"Logg deg på"
"levans"

Nog har väl Apple råd med en person som fixar anständig text på applestore?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-17 16:41

Danska... De använder sig nästan alltid utav Danska som mall och sedan översätts det till Svenska.

Jag har också tänkt på det där, ser klart oprofessionellt ut...

Eftersom Danska och Norska i stort sett är samma språk rent textmässigt så tycker jag inte det är alls konstigt...
Oproffesionellt, tja, whatever!

Ursprungligen av RockyMontana:

Eftersom Danska och Norska i stort sett är samma språk rent textmässigt så tycker jag inte det är alls konstigt...

Vad har danskan och norskans likhet att göra med att det är fel på svenska Applestore?

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-08-21 20:55
Ursprungligen av Rickard A:

Vad har danskan och norskans likhet att göra med att det är fel på svenska Applestore?

Danskans och norskans likhet med svenskan, skulle jag tro att det menades?

Ursprungligen av iMoz:

Danskans och norskans likhet med svenskan, skulle jag tro att det menades?

Ja kanske det. Iofs tycker jag inte det gör att det känns rätt med språkblandningar.

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-08-21 21:05

Ja kanske det. Iofs tycker jag inte det gör att det känns rätt med språkblandningar.

Nej det ser, som sagts tidigare, klart oproffsigt ut.

Tja, antagligen eftersom språken är lika i sig, och danska och norska i stort sett är samma språk rent skrivmässigt så gör de väl först och främst danska o norska och sen gör svenska efter det.

Som jag sa:
Oproffesionellt, tja, Whatever!

De ser det väl som en del i det "skandinaviska" säkert?

Jag vill minnas att det stod på spanska eller portugisiska någonstans på svenska sidan för ett tag sedan (i beskrivningen till antingen Mac Pro eller Power Mac G5, beroende på när det nu var).

applestore.se gör det igen?

Är det bara jag som inte kopplar?

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-08-21 20:47

Vi kanske får vara glada att det inte står på finska?

• Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-21 22:29

Eftersom sverige antagligen är en "piss i havet" för apple så kan vi nog vara glada det inte är på engelska

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-22 07:53

pinsamt dåligt av Apple, tycker jag -. har man valt att ha ett språk så måste det i alla fall vara korrekt, om än inte prosa =)A

/Tangen

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-08-30 22:10

styla om din iphone 3g till nyår?

det är väll bara en dum radbrytning.

Ursprungligen av tim-:

styla om din iphone 3g till nyår?

det är väll bara en dum radbrytning.

Snoopy menar nog att om fodralen ända är här... varför skall man vänta till nyar?

Men det kanske inte är riktiga fodral? Utan mer ett slags kräfthattar, för iPhone?

Sana kräfthattar som du kanske fatt över och tar fram och ateranvänder pa nyar när du vill spexa till det lite?

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-02 23:48

Den reklamen har jag inte ens någon kommentar om. Det är ju lite tidigt att börja med nyårs- sälj. ;P

Det finns ju kinesiskt och persiskt nyår, vem vet Cupertino kanske har egen tideräkning? Eller hemska tanke, applestore.se språk/ texter suger!

1
Bevaka tråden