Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ny Airport Extreme förstör för gamla Airport Express

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har skaffat en Airport Extreme och installerat den mot internet och ny MacBook, allt funkar helt OK. Problemet nu är två tidigare installerade Airport Expresser som måste om-konfigureras. De fungerade mot nya MacBooken tills Extremen installerades. Men nya "Airport-verktyg" hittar inte Airport Expresserna, inte heller de gamla ominstallerade Airport Inställningsassistent. Hur gör jag?????

Funkar!

Hittade själv svaret i Apples Support. Felet avhjälptes med en "hard reset", sen hittades bägge de gamla AirPort Expresserna!

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=108044

  • Medlem
  • 2007-08-30 07:28

hardreset och senaste firmware

Jag har samma problem som ovan, men enligt instruktionerna för att resetta APE bör man ha senaste firmware instalerat på APEn. Problemet är att jag inte vet vilken version som är instalerad på APEn och det går ju inte att hitta den (det var ju det som var det ursprungliga problemet) för att se efter eller för att uppdatera till det senaste.

Ett moment 22 ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-30 10:37

Erik,

Har du provat att ansluta till din Express via kabel...!?

-Torkel

  • Medlem
  • 2007-08-30 21:11
Ursprungligen av Torkel:

Erik,

Har du provat att ansluta till din Express via kabel...!?

-Torkel

Ja ! Nu kommer den upp i båda AP programmen - och ville med ens instalera ny programvara i Expressen (och extreme).

Men så fort sladden tas bort försvinner expressen.... Det går att ansluta trådlöst antingen till Extreme eller expressen.

Hmm...

Något tips här ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-02 00:07

Jag köpte nyligen en Extreme 3G och har sedan tidigare två Expresser. Jag känner inte igen problemet men så har jag också alla tre trådade på nätverket. Måste säga att det det är otroligt lätta att ställa in. Det kom nyligen en firmware uppdatering till Extreme.

1
Bevaka tråden