Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft och nya aluminium-iMac

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo, jag går i tankar om att skaffa mig en av Apples nya iMacs, och undrar om någon har erfarenhet av att spela WoW på en sån maskin. Jag kommer antagligen köpa 24"-versionen, med ATi HD 2600 Pro, men är lite tveksam till hur bra det grafikkortet presterar i spel.

Just nu sitter jag på ett X800XT 256MB, och med det flyter WoW på alldeles utmärkt. Jag går sällan under 30fps, även när det är som mest folk mitt inne i Ironforge.

Jag kommer troligtvis köpa till mer RAM ifrån annat håll, antingen 2 eller 4 GB, och processorn är ju som bekant en 2,4GHz C2D. Jag misstänker att grafikkortet kommer vara flaskhalsen när det kommer till spel.

Så, är det någon som har spelat WoW på någon av dessa nya iMacs, och vill dela med sig av sina erfarenheter?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-16 15:26

Det ska nog räcka till alldeles utmärkt.
http://barefeats.com/imacal2.html

Ursprungligen av Sidde:

Det ska nog räcka till alldeles utmärkt.
http://barefeats.com/imacal2.html

Nog och nog... Vill inte vara otacksam, men om jag köper en maskin för 16kkr där jag inte kan uppgradera grafikkortet själv vill jag nog vara ganska säker

Det verkar finnas rätt gott om recensioner där man jämför prestanda med tidigare iMac, men är det någon som känner till tester där man jämför med liknande PC-maskiner?

World of Warcraft (WoW) funkar bra på MacBook och Mac mini, så det går att spela fint på alla nuvarande Macar.

(Jag skriver den här tråden lite övertydligt eftersom det finns många som frågar samma sak, och de kan nu hitta svaret genom att söka i forumet)

Det finns massor av trådar runt detta.

Allt handlar om vad du vill ha för inställningar. Vill du Maxa allt så kommer det förmodligen inte att räcka till. Men jag har spelat på Powerbook och nu Macbook Pro och det fungerar hur bra som helst och jag tycker själv inte att jag fått offra för mycket i inställningarna.
En liten ändring uppåt från det som spelet självt ställer in.

Tänkte låna hem en 32" i helgen ska bli spännande att se om MBP orkar med.

Finns massor av trådar med benchmarks och åsikter, färre trådar med folk som faktiskt testat själva. Därav min förfrågan

Men tack för svaren iafall, hittade även en tråd på WoW-forumet om enbart den nya iMacen. Funderar nu mest på om jag ska köpa 20" och "nöja" mig med 1680x1050, eller 24" och tvingas offra detaljer för att den överhuvudtaget ska orka med att rita spelet i native-upplösning. Å andra sidan finns ju även windowed mode... Aja, väntar nog en månad eller två, och ser hur saker fortskrider. Kanske kommer tillval på bättre grafikkort

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-17 14:15
Ursprungligen av Endemoniada:

Finns massor av trådar med benchmarks och åsikter, färre trådar med folk som faktiskt testat själva. Därav min förfrågan

Men tack för svaren iafall, hittade även en tråd på WoW-forumet om enbart den nya iMacen. Funderar nu mest på om jag ska köpa 20" och "nöja" mig med 1680x1050, eller 24" och tvingas offra detaljer för att den överhuvudtaget ska orka med att rita spelet i native-upplösning. Å andra sidan finns ju även windowed mode... Aja, väntar nog en månad eller två, och ser hur saker fortskrider. Kanske kommer tillval på bättre grafikkort

Window Mode i samma upplösning som full screen gav fler FPS på min Powerbook i både Wow-betan och WC3. Och sänker man lite vinner man ju självklart ännu mer

Ursprungligen av Sidde:

Window Mode i samma upplösning som full screen gav fler FPS på min Powerbook i både Wow-betan och WC3. Och sänker man lite vinner man ju självklart ännu mer

Så ironiskt, då window mode i Windows gav mindre FPS än fullscreen. Dock gick det mycket lättare att tabba ut och in för att t.ex. kolla thottbot och wowhead. Jag förutsätter att det inte är några problem att tabba ut och in i MacOS heller, kanske till och med byta desktops i fullscreen i Leopard (återstår väl att se).

För att ge en viss jämförelse så kör jag nu WoW i 1680x1050 med allt på max. Det ger mig mellan 30-60 (fps-lock på 60), men hackar så gott som aldrig. Som jag förstått har inte grafikkortet i iMacen särskilt hög bandbredd, och klarar därför inte t.ex. FSAA och andra mer intensiva effekter. Det kan jag dock leva utan. Det jag vill är att ha relativt hög upplösning och skarpa texturer, vilket den vassare iMacen verkar kunna leverera, om än med lite arbete

Köpte nyligen mig en macbook pro. Har allt på fullt, stängt av full screen glow, har cappat fspen vid 30 (eftersom jag inte behöver mer) och kör windowmode med 1280x1024 i upplösning. Jag raidar The Eye och SSC just nu och det funkar perfekt. Även PVP och sånt är en fröjd. I IF innan jag cappa låg jag på runt 70-100fps men vem är där liksom Du bör läsa runt på http://forums.worldofwarcraft.com/board.html?forumId=11111 där står det massa om mac och wow
lycka till. tror du inte blir besviken

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-19 11:41

Nu har barefeats jämfört Wow på nya imacen också.
Den presterar bättre än tidigare imac, och den vinner en massa prestanda i window mode jämfört med full screen, i samma upplösning.

  • Oregistrerad
  • 2007-08-19 13:46

Enda gången det har varit öde i IF var dagarna efter TBC. Däremot har SW alltid varit värre med lagg för mig. Ska bli kul att se vilken prestanda man får. Fast jag har inga gigantiska krav.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-19 22:09

mac mini och wow funkar asdåligt. så det så. likaså macbook. säger man annat snackar man skit

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-19 22:33
Ursprungligen av martenj:

mac mini och wow funkar asdåligt. så det så. likaså macbook. säger man annat snackar man skit

Haha, kreativiteten flödar.

Jag har själv den gamle 24" iMac och har kört WoW på max och det hackade till lite grann ibland men inte tillräckligt mycket för att jag personligen skulle bry mig.

Och lite offtopic så har jag just nu en lvl 50 Assasin på Diablo 2 LoD, vilket just nu är betydligt roligare än WoW som man har spenderat 1,5 år framför...

Ursprungligen av martenj:

mac mini och wow funkar asdåligt. så det så. likaså macbook. säger man annat snackar man skit

WoW funkar toppen på tjejens MacBook, så det så

  • Oregistrerad
  • 2007-09-04 00:22

Kan upplysa er om att WoW går som en dröm på min tjugofyratummare. Mellan 30 och 60 FPS i maxupplösning och med mycket ögongodis påvridet. Avsevärt bättre än min gamla PB. Den blir lite varm, men inte så pass mycket att man inte kan lägga händerna på toppen. Fläktarna stör inte alls.

1
Bevaka tråden