Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som fått sin nya iMac Alu!

Tråden skapades och har fått 284 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-10-08 13:41

Tjena!

Äntligen får jag sluta mig till denna skara av nyblivna Imacägare! Jag är helnöjd med min nya Mac.

Min aldra första reaktion var - WoW shite vad stor skärmen är!

Tjosan så länge. ^^Nelson

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-10 15:32

Jahapp, nu har min vanliga tur dykt upp igen. Har ett litet hårstrå bakom glaset på min iMac, blir av att åka in till Humac med den nu för "dammning".

Hur lång tid tog det för er från att ni fick mailet från Applestore om att produkten är skeppad tills dess att ni hade den hemma hos er?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-10 18:12
Ursprungligen av funkybruno:

Hur lång tid tog det för er från att ni fick mailet från Applestore om att produkten är skeppad tills dess att ni hade den hemma hos er?

3 veckor.

1 vecka

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-10-11 14:05

Ska hämta min 24" i eftermiddag! Tjoho! Lite av ett impulsköp, men jag behövde en ny stationär och jag gillar unix och så, så.. ja

Men! Jag köpte den enklaste versionen och planerar att sätta i mer minne själv. Jag har 2x2gb liggades. Det är 533Mhz-minnen. Heter som följer:

2GB PC2 Kingston 4200 CL4 240 DIMM
KVR533D2N4K2/2G

Går det att sätta i dessa i min iMac utan att det bråkar?

Tjo!

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-10-11 14:10

WoW! Grattis! Du kommer inte bli besviken nya Imac känns som en Pro-maskin!

Dina minnen bör fungera fint i nya Imac'en.

Ursprungligen av vox2000:

Ska hämta min 24" i eftermiddag! Tjoho! Lite av ett impulsköp, men jag behövde en ny stationär och jag gillar unix och så, så.. ja

Men! Jag köpte den enklaste versionen och planerar att sätta i mer minne själv. Jag har 2x2gb liggades. Det är 533Mhz-minnen. Heter som följer:

2GB PC2 Kingston 4200 CL4 240 DIMM
KVR533D2N4K2/2G

Går det att sätta i dessa i min iMac utan att det bråkar?

Tjo!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-11 14:25
Ursprungligen av Nelson:

Dina minnen bör fungera fint i nya Imac'en.

Såg du fel eller tittade du inte på minnena?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-11 14:24
Ursprungligen av vox2000:

Ska hämta min 24" i eftermiddag! Tjoho! Lite av ett impulsköp, men jag behövde en ny stationär och jag gillar unix och så, så.. ja

Men! Jag köpte den enklaste versionen och planerar att sätta i mer minne själv. Jag har 2x2gb liggades. Det är 533Mhz-minnen. Heter som följer:

2GB PC2 Kingston 4200 CL4 240 DIMM
KVR533D2N4K2/2G

Går det att sätta i dessa i min iMac utan att det bråkar?

Tjo!

Dina minnen fungerar inte, du ska ha SO-DIMM. Alltså minnen man kör i bärbara.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-10-11 14:28
Ursprungligen av Sidde:

Dina minnen fungerar inte, du ska ha SO-DIMM. Alltså minnen man kör i bärbara.

Tack för snabbt svar! Såg det på Apple docs också. Då vet jag.

Hare!

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-10-11 14:29

Sidde, Sorry my bad!

Tråkigt att höra tjurfjell. Själv har jag aldrig haft hårdvaruproblem med min Macar, och det har blivit en 7-8 st genom åren.

Kärleken till OS X, ja! ;o)

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-10-15 12:01

Exakt! xD

Ursprungligen av thurfjell:

Kärleken till OS X, ja! ;o)

Nu har jag pratat med Apple igen och de verkar lite oroade att det ska vara ett generellt problem... Positivt att de vaknar.

Senast redigerat 2007-10-15 15:45
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-10-17 17:39

Nu har jag haft min iMac i en knapp vecka, och det är ju finfint än så länge.

Skärmen har jag inte hittat några fel på. Inga mörka hörn eller skiftningar över skärmen.
Min primära användning är bildbehandling på semipro-/avancerad amatör-nivå (tjänar pengar, men lever inte på det). Den är även väldigt tyst, vilket är bra. Så för de pengarna jag hostade upp är jag mycket nöjd. Väldigt mycket maskin för pengarna.

Det som däremot är lite dumt är att de minnen jag köpte på webhallen inte funkade, DOA. Tar en vecka eller så att få nya då det tydligen var svårt att få fram dem. Så jag kör med 1GB ram nu. Det funkar, men det börjar sega ordentligt när jag har Safari med 7-8 flikar, mailen och lite annat igång samtidigt som Adobe Lightroom. Arbetsbart, men knappt. Men det är bara nån vecka till så jag får stå ut.

Är detta OT så flytta gärna den till rätt plats
Bland er som fått iMac. Är det någon som kör Aperture 1.5 på en 24" och om så, hur bra eller dåligt hanterar den det? Vad har ni för RAM bestyckning

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 13:13

18 okt 2007 09:15 Stockholm Out For Delivery 18 okt 2007 05:30 Stockholm Import Received 16 okt 2007 23:23 Eindhoven Shipped From Originating Depot 16 okt 2007 21:10 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point 16 okt 2007 21:09 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Tror ni att jag sitter på nålar här? Den kommer mellan 09-17 så det börjar bli dags nu tycker jag allt.. Bilder kommer inom kort.. om någon vill se?

Hur levereras iMacen? till dörren som Touch, eller till posten!?

Jag har fått mina macar till dörren.

ok! tack för svaret!

Min 24 är cp i mitten, vänster och höger är bra.

Senast redigerat 2007-10-19 16:37
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2007-10-19 17:07

Hämtade ut min 24"/2.8 i eftermiddags och har kört någon timme eller så. Inga som helst problem eller antydning att skärmen skulle vara ljusare till vänster. Inte vad jag märker skall kanske tilläggas. Jämfört med min gamla iMac 20" 2.0GHz Core duo (inte Core2Duo) så är denna manick tystare och hårddisken (ST3500630AS Q) hör jag knappt. Det är helt enkelt kärlek. Kanske skärmen är en smula groteskt stor men jag antar man vänjer sig

Hade extrem ångest innan jag packat upp den att just jag skulle råka ut för samma måndagsexemplar som alla drabbats av, men jag kanske hade tur.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-19 19:09

Har fått hem lite prylar nu... Vad tycks?

och ja! jag fick en bra skärm... jag har varit riktigt orolig när jag har läst hur vissa haft det..

Ursprungligen av j0cke:

Har fått hem lite prylar nu... Vad tycks?

och ja! jag fick en bra skärm... jag har varit riktigt orolig när jag har läst hur vissa haft det..

Sjukt snyggt säger jag:D

Ursprungligen av j0cke:

Har fått hem lite prylar nu... Vad tycks?

och ja! jag fick en bra skärm... jag har varit riktigt orolig när jag har läst hur vissa haft det..

Av ren nyfikenhet och OT. Vad är det för burkar som står till höger om 24an?

Missade att tillägga, LÄCKERT. Dockan iPoden står i, är det den som följer med i orginal eller?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-20 17:53
Ursprungligen av SUGSSlammer:

Av ren nyfikenhet och OT. Vad är det för burkar som står till höger om 24an?

Missade att tillägga, LÄCKERT. Dockan iPoden står i, är det den som följer med i orginal eller?

Näpp, det följer ju inte med någon docka för iPod i huvudtaget. Det verkar vara en Universal Dock. Den nya modellen av denna dock ser dock lite annorlunda ut..

Tycker också att det blev väldigt snyggt, iMacens skärm är fantastisk och matchar i princip vad som helst.

Ursprungligen av j0cke:

Har fått hem lite prylar nu... Vad tycks?

och ja! jag fick en bra skärm... jag har varit riktigt orolig när jag har läst hur vissa haft det..

Var har du fått tag på den röda wallpaper, var kan man få tag på den?

vädigt snyggt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-21 11:21

Tack, jo jag tycker att jag har lyckats riktigt bra. Det blir dock lite nya prylar inom kort, nytt skrivbord, lampa och så. Dockan är apple universal dock. Det som står till höger är en hörlursförstärkare från Harmony Design som heter Ear90, det svarta är en extern hårddisk på 320gb som är en backupdisk.

Bevaka tråden