Hur kan Folding @ Home belasta cpu med 150 procent?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Laddade ner det här programmet ifrån Stanfords hemsida igår och undrar bara en sak.
Enligt Activity Monitor används ungefär 4-500MB RAM-minne hela tiden, vilket är helt ok för mig, då jag för det mesta bara använder 1 av de 2 GB jag har..om ens det.

Det konstiga är när man kollar på %CPU, och lägger ihop siffrorna... folding@home, som det finns 4 identiska versioner av, drar runt 20% var, sen har vi viewer som visar några proteiner snurra runt, som drar 52%. Allt det här adderas till typ 150% av processorkraften, vilket fick mig att tänka lite... vad fan händer egentligen? Hur mycket av allt drar F@H i RAM respektive CPU, på riktigt?

Sen undrar jag om någon vet hur, eller ens om, man kan se hur den jobbar.. vad den gör och hur den gör det?
Jag laddade ner "Installer"-versionen, istället för "Console version" för Intel-Macar. Ska jag ladda ner console versionen istället?

Någon annan som har Folding @ Home? Kanske på sin ps3a?

Edit: Skulle även bifogat ett screen-shot av Activity Monitor, men jag vet inte hur man bifogar

Senast redigerat 2007-08-15 00:39

Vad har du för dator? Har du en dual eller dualcore så har du ju 100% CPU på varje processorkärna.

1
Bevaka tråden