Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iomega 500gb går inte att ansluta enheter

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en iomega 500gb extern hårddisk modellen för macminin med en massa extra usb och firewireingångar men när jag ska ansluta min digitalkamera känns den inte av och inte heller när jag ansluter EYE TV miglian till hårddisken. Måste jag formatera skivan för att den ska kännas igen eller?!
(mac mini ej intel, 10.4.9)

marcus :m

Har du anslutit hårddisken till Minin med USB? I så fall tycker jag det borde fungera..

nej med firewire...!?...

Portarna på iomegan är troligtvis bara en hubb.
Om du vill ha kontakt med usb tillbehör måste du ansluta
iomegans usb till minin.

Precis! Det bästa är nog att ansluta hårddisken till minin med både FW ochUSB. Sen kan du ange (i medföljande mjukvara till HDn tror jag) att filöverföring ska ske med FW.

puss på er alla hjälpsamma! Jag anslöt usb2 kabeln och då gick alla usbtillbehören igång (eyetv och kameran...)
Vad tycker ni ska jag installera ett nytt system på min nya hårddisk eller ska jag bara klona det systemet jag har?! (som backup) vad är bäst..?!

marcus :m

Nästan rätt
På baksidan finns en liten strömställare, 'auto' eller '1394a'.
Ställ den i 1394a, så vet du att den jobbar mot firewire.

Aha, jag läste någonstans att man kunde ställa in det men där stod inte hur.. Bra att jag gissade fel i det här fallet för en switch är ju mycket smidigare.

1
Bevaka tråden