Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Winamp liknande program?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan alla glada macanvändare :).

Jag har precis bytt från PC till Mac och jag älskar varje sekund av det. Men, det är en sak jag inte har lyckats hitta. Jag körde alltid winamp på PCn och tyvärr finns inte det till Mac enligt vad jag förstått. iTunes är jätte bra, men med många mp3or blir det lite segt. Så är det någon som har några förslag på ett bra mp3-spelar program?

Jag har till och från använt Cog som kan vara det du söker. Det kanske är jag som inbillar mig, men jag tycker att det dessutom avkodar ljudet bättre.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-14 21:53

Verkar inte finnas någon motsvarande program för Winamp. Fanns ett program som hette MacAmp Lite X. Men den lades ner på grund av att den innehöll för mycket buggar. Windows Media Player finns för OSX. Du kan ju kolla på www.versiontracker.com och söka på t ex "mp3 player" eller "audio player" i sökfältet uppe till höger på sidan där. Och se vad som erbjuds.

Windows Media Player för Mac OS X är nerlagd, och inte ens när programmet var under utveckling var det särskilt bra och hade en rad olika buggar vilket gjorde att det aldrig blev särskilt populärt. Det är inte alls samma program som för Windows.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-14 22:18
Ursprungligen av Marcus K:

Windows Media Player för Mac OS X är nerlagd

Oj, det visste jag inte. Där ser man.

Ursprungligen av Marcus K:

Det är inte alls samma program som för Windows.

Huh? Inte samma men likadant? Funktionerna är väl snarlika sin motsvarighet väl?

I Windows Media Player? Nej inte alls. De är två helt olika program som råkar dela funktionen att spela upp Windows Media-material, men inte så mycket mer. Mac-versionen har förresten varit ouppdaterad sedan omkring 2003, så nya filer går inte alls.

Sedan en tid tillbaka rekommenderar Microsoft till och med på Mactopia att man använder Flip4Mac istället.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-14 22:50
Ursprungligen av Marcus K:

I Windows Media Player? Nej inte alls. De är två helt olika program som råkar dela funktionen att spela upp Windows Media-material, men inte så mycket mer. Mac-versionen har förresten varit ouppdaterad sedan omkring 2003, så nya filer går inte alls.

Sedan en tid tillbaka rekommenderar Microsoft till och med på Mactopia att man använder Flip4Mac istället.

Aha, där ser man. Har endast testat att se film med WMP för ett bra tag sen.

Hur många mp3or har du? jag har iaf ett par dygns musik med coverflow på (rätta benämningen?) och jag upplever ingen seghet alls?

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2007-08-14 22:54

Använder iTunes för Windows (ja, ja, jag ska switcha, men väntar på 10.5 och ny Macbook med bättre grafik och Santa Rosa). har f.n 7.585 spår (22,7 dagars speltid) och har bilder i CoverFlow till de flesta album. De flesta låtar är rippade i 192kbit/s. Och trots att jag inte har någon speciellt häftig dator har jag inget problem med seghet. Toshiba Tecra Centrino 1,7 (gamla centrino, inte någon core duo eller core solo) 1Gb ram, 3 år gammal. Det kan väl inte vara så att iTunes är kvickare i Windows???? Väl??

Har 7250 låtar 20,7 dagars speltid, och inga tecken på seghet i iTunes på min MacBook med 2 gig ram. Hur många låtar har du i ditt iTunes bibliotek?

1
Bevaka tråden