Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får man med nya iLife'08 med MacBook nu?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På svenska AppleStore så står det fortfarande att det följer med iLife 06 med MacBook (om man tittar där nere till höger innan man väljer spec. Undrar om det verkligen stämmer?

Man borde få 08, om inte annat på en separat skiva, brukar vara så precis i övergången, även med OS.

Jo, grejer är alltså att på Amerikanska AppleStore så står det på "included software" att iLife'08 följer med, men inte på den svenska.

Å andra sidan så är Apple sverige inte så snabba på att uppdatera.

Ursprungligen av ztaafen:

Å andra sidan så är Apple sverige inte så snabba på att uppdatera.

De är inte snabba på att svara i telefon heller. Jag försökte ringa och fråga om detta idag eftersom jag funderar på en ny dator, men la på efter att ha lyssnat på hemsk musik en bra stund.

Från och med 14 augusti levereras Macbook och Macbook Pro med iLife '08. Detta enligt Apples egna uppgifter telefonledes! Ett par timmar till bara med andra ord - sen kan ni beställa!

Det finns väl en formulär för alla som köpt en Mac efter den 7:e så att om man inte fick med iLife '08 så kunde man åtminstone få den billigare (om inte kanske helt gratis)?

  • Medlem
  • 2007-08-14 03:40

Gött mos, klockan hade passerat 00 så då blev min MacBook beställd den 14-e.

Nu får vi bara hoppas att Apple talade sanning. Webbsidan är fortfarande inte uppdaterad, suck..

Efter att ha talat med Apple Store angående ett annat ärende passade jag även på att kolla med dem om iLife '06 eller iLife '08 medföljde MacBook. Hon jag pratade med lät mig vänta och verkade gå iväg och kolla upp det och enligt henne var det fortfarande iLife '06 som medföljde. Jag frågade, men hon trodde inte att det var en uppdateringsmiss på webbsidan. Det behöver visserligen inte betyda att det stämmer, men det var vad de sa.

Ja, jag har iallafall beställt nu.. Orkade inte vänta längre. Jag snackade med en säljare – tjejen i växeln(?) kopplade mig till säljavdelningen och de att 14 augusti var datumet som gällde. Trist om de ändrat sig..

Det maskiner som levererades in till ÅF i förrgår hade varken skivor eller kupong för iLife '08. Det brukar ligga en skiva märkt "Drop-In update" i maskiner som hamnar precis efter ett uppdatering.

Hur som helst fungerar ju http://www.apple.com/se/ilife/uptodate/ som snabeldrake skriver.

Jag fick hem min nya Macbook direkt från Apple Store igår, och det iLife '08 följde med.

Beställde min dagen före uppdateringen och fick ändå med både 06 och 08 samt Trial på iWorks!

Hämtade hem min skönhet idag och med följde en skiva iLife'08

Kommer iLife '08 följa med Leopard? I så fall kanske man kan hålla sig ett tag...

Ursprungligen av apelsinen:

Kommer iLife '08 följa med Leopard? I så fall kanske man kan hålla sig ett tag...

Nej. iLife är helt fristående från operativsystemet så du får köpa det separat.

Beställde en MacBook i måndags från Macoteket. Packade upp den idag och med i kartongen bland alla de andra Apple-skivorna låg iLife 08...

  • Medlem
  • Östersund
  • 2007-08-18 15:27

Sheize,
jag beställde min 25 juli, men har shipment date: 14 augusti. Ringe och frågade Appe men då sade det att jag inte skulle få nån iLife08-uppgradering. Läste på nätet att i USA gäller Shipment date som Order Date beträffande garantier etc. Men jag fick tydligen nöja mig med iLife06....

Ursprungligen av gyllis:

Sheize,
jag beställde min 25 juli, men har shipment date: 14 augusti. Ringe och frågade Appe men då sade det att jag inte skulle få nån iLife08-uppgradering. Läste på nätet att i USA gäller Shipment date som Order Date beträffande garantier etc. Men jag fick tydligen nöja mig med iLife06....

Du kan ju prova slå in din dators serienummer på sidan nedan och se vad du får för svar.

Här finns informationen: http://www.apple.com/se/ilife/uptodate/

Och här kollar man: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?partNumber=MB124

Dock verkar sidan jävlas och säga att serienummer inte kan hittas men du kan ju ha bättre tur.

1
Bevaka tråden