Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivare fungerar inte efter uppdatering till 10.4.10

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Det ska finnas något trix för att få ingång skrivarna efter en uppdatering. Har en HP och en Brother som försvann ur skrivarlistan vid uppdateringen och vägrar läggas till. Har för mig att man skulle ta bort någon fil någonstans. Har gjort det vid tidigare uppdatering, men hur?

Samma problem som mig. Efter den senaste uppdateringen så får jag INTE min HP laserjet 1015 att fungera på min AirPortExtreme genom USB:n. Den dyker INTE ens upp under USB skrivare i Airport-verktygen?!

Hittade faktiskt svaret själv till sist:
Installera om cups-1.2.8 (common UNIX printing system)
Då gick skrivarna att lägga tillbaka i skrivarlistan.

Ursprungligen av vwlinkan:

Hittade faktiskt svaret själv till sist:
Installera om cups-1.2.8 (common UNIX printing system)
Då gick skrivarna att lägga tillbaka i skrivarlistan.

Förklara hur ( är nybörare med Mac sedan 1 1/2 mån) :">

Tack på förhand:p

Den versionen jag använt verkar inte finnas för nedladdning lägre och den nyare verkar krånglig på något sätt. Men jag har lagt den för nedladdning här:
http://disk.mac.se/linkan/cups-1.2.8.dmg.
Dubbelklicka på den, en skivavbild hamnar på skrivbordet. Hos mig öppnas den automatiskt och där finns en fil cups.pkg. dubbelklicka på den och följ installations proceduren. Därefter går du in i systeminställningar/Skrivare och fax. Klicka på "+"-tecknet i vänsterkanten och du bör då få upp en lista på tillgängliga skrivare. Markera skrivaren och klicka på lägg till. Klart!
Jag behövde inte starta om emellan, men gör det ifall detta inte funkar direkt.
Nu kan ditt problem bero på något annat som har med det trådlösa att göra, då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Jag kör med tråd och har ingen erfarenhet av trådlöst..

Tack, har samma problem när jag kör tråd så...

TACK

1
Bevaka tråden