Apple Mail 10.3.9 till Apple Mail 10.4.10?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur fasen får jag till detta?
Jag har en gammal dator som jag ska flytta mejlen mellan.

Importfunktionen gör inte sitt jobb.

Det som de saknar mest är Skickat-adresser den som dyker upp per automatik när man skriver "a" i Till-fältet.

Detta som brukar fungera hur bra som helst men nu.... argh!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-13 14:36

Kan du inte helt rått flytta över de två mapparna från Biblioteket på din gamla till den nya? Eller har du data i den nya versionen som inte skall förloras?

Nej jag har ingen data i den nya som måste vara kvar.
Ditt förslag var det första jag testade eftersom det hittintills alltid har fungerat, men inte denna gång. Då gav jag mig på import-verktygen vilka heller inte fungerade.
Jag är helt rådvill just nu vad jag ska göra.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-14 09:25

Vad var det som inte funkade? Jag har för mig att det är två eller kanske tre mappar som behöver flyttas. En med brev, en med bilagor och en med inställningar.

Jag flyttade hela mappen "Mail" som ligger i Bibliotek.
Alla andra gånger jag har gjort det har konton lästs in och alla mappar har hamnat under "Importerat". Men inte denna gång.
Inget kommer över. Nada. Zit.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-14 10:34

Nu sitter jag inte framför min dator, men jag gjorde denna flytt häromdagen och då var det flera mappar som skulle flyttas. Jag tror att det är två mappar från Application Support och någonting från Preferences du skall flytta. Men som sagt jag sitter inte framför min dator nu så jag kan inte säga mer än så.

Kom på igår kväll hur det är man gör.
Flytta mappen mail till samma plats på det nya systemet.
Samt flytta com.apple.mail.plist från Preferences till samma plats.

Då startar importen första gången du startar mail.

1
Bevaka tråden