Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Partitionera för DOS under Skivvertyg?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-08-13 14:07

Hur TUSAN gör jag en ny partition så jag kan installera Boot Camp på? Har försökt med installationsprogrammet för Boot Camp men den säger att disken måste repareras. Men det går inte att reparera den! Sedan tänkte jag skapa en ny partiton (DOS-formaterad) för att kunna lägga in Vista på. Men hur tusan skapar jag en ny partition. Jag har gått in under Skivverktyg. Markerat hdd:n och valt Partitionera. Jag markerar att jag vill ha två partitoner och att den ena ska vara formaterad som DOS. (Under Alternativ)
Men hur tusan väljer jag storlek på partitionen och hur skapar jag den? Knappen "Partitionera är gråmarkerad och kan inte tryckas på.
Nämnas bör att jag slarvat bort min OS X-skiva i en flytt. Så den vägen går inte att gå? Om man inte kan göra på annat sätt?

/Dalle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-13 14:57
Ursprungligen av Dalle:

…den säger att disken måste repareras.

Nämnas bör att jag slarvat bort min OS X-skiva i en flytt. Så den vägen går inte att gå? Om man inte kan göra på annat sätt?

Installera AppleJack, starta om i Single User Mode (äpple + s vid uppstart), låt applejack reparera din disk.

  • Medlem
  • 2007-08-13 16:34

Sorry. Funkade inget vidare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-13 23:00

För att…?

  • Medlem
  • 2007-08-14 09:20
Ursprungligen av berdan:

För att…?

Den rabblar bara upp en massa infi im datirn men inget om hur man formaterar disken. Observera att jag inte är haj på "terminal2-grejer. Läser man på deras hemsida verkar det lätt, men i praktiken var det annorlunda,,,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-14 11:01

AppleJack är inte gjort för att formatera diskar utan hjälper dig reparera din disk utan att kräva start från OS X-skivan. Installera AppleJack, boota i single user mode (äpple + s vid uppstart), kör applejack när du fått upp prompten, välj [1] repair disks och den ska förhoppningsvis reparera disken och låta dig köra BootCamps installationsprogram.

1
Bevaka tråden