Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad hände med min formaterade text?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-08-13 00:30

Uppdaterade till 08 för någon dag sedan.
Det gick bra...trodde jag.
Jag märkte på en av mina sidor att formateringen av min text inte blir bra, trots att den ser bra ut i iWeb innan jag gör en publish.
När sidan sedan är uppe ser det för jävligt ut
Någon som vet, vad göra?

Kolla på bifogade bilder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-14 00:18

Jag väntar med att uppgradera!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-08-14 14:13
Ursprungligen av Ylan:

Jag väntar med att uppgradera!

Vänligen, Ylan

Gör du nog rätt i, jag installerade den gamla iWeb igen och nu fungerar det som det ska.
Fick ett tips via Apples Diskussionsgrupper, att använda "non websafe fonts" för då skulle textfältet konverteras till en png bild istället.
Kanon, tänkte jag. Men tyvärr blev det inte så när jag provade.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-15 18:27

Allt mitt arbete som jag gjort i förra iWeb försvann efter att ha installerat 08:an men hittade en lösning här:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1086125&tstart=0

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-08-15 21:30
Ursprungligen av kentson:

Allt mitt arbete som jag gjort i förra iWeb försvann efter att ha installerat 08:an men hittade en lösning här:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1086125&tstart=0

Tack för tipset!
Men tyvärr fungerade inte detta för mig.
Jag hade iofs redan gjort uppgraderingen på detta vis, utom att vänta några minuter som det beskrivs i tipset. Så detta provade jag nu, dock utan resultat

Nåja, det kommer väl en lösning så småningom, tills dess blir det "gamla" iWeb som gäller.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-16 10:51
Ursprungligen av iMoz:

Tack för tipset!
Men tyvärr fungerade inte detta för mig.
Jag hade iofs redan gjort uppgraderingen på detta vis, utom att vänta några minuter som det beskrivs i tipset. Så detta provade jag nu, dock utan resultat

Nåja, det kommer väl en lösning så småningom, tills dess blir det "gamla" iWeb som gäller.

/M

Ah fan vad trist. Jag fick nästintill en chock när jag upptäckte att allt var borta. Men så hittade jag det där tipset, kollade in min "Domain-fil" och valde "Visa paketets innehåll" och där fanns ju allt som tur var. Jag dubbelklickade på "Domain-filen" (efter att ha gjort en backup på den och sen tog det ett tag. Programmet stängdes av ett par gånger men så funkade det. iPhoto öppnades även ett par gånger och iWeb startade om nångång men när allt var klart så funkade det alldeles utmärkt.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-08-17 18:17

Installerade uppdateringen som kom idag, 2.0.1, på en annan dator. Tyvärr ingen förbättring, men man får hoppas att den löste andra problem i iWeb.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-17 18:39
Ursprungligen av iMoz:

Installerade uppdateringen som kom idag, 2.0.1, på en annan dator. Tyvärr ingen förbättring, men man får hoppas att den löste andra problem i iWeb.

/M

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden