Funkar Win XP OEM & Parralells?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-08-12 21:56

Funderar på att lägga in Windows på min mini. Kan jag använda min windows XP OEM och sedan köpa en uppgradering till Vista när jag har råd? Jag kommer ju inte kunna ladda ner uppdateringar från deras hemsida. Ska jag köra på eller vänta tills jag har råd med Vista?

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-08-12 22:08
Ursprungligen av Dalle:

Funderar på att lägga in Windows på min mini. Kan jag använda min windows XP OEM och sedan köpa en uppgradering till Vista när jag har råd? Jag kommer ju inte kunna ladda ner uppdateringar från deras hemsida. Ska jag köra på eller vänta tills jag har råd med Vista?

Varför skulle man inte kunna ladda ner uppdateringar till Vista? Är det någon spärr på detta när man använder Parallels och dylikt?

/M

Ska inte vara någon skillnad när du drar ner uppgraderingar via parallells vad jag vet.

Ursprungligen av Dalle:

Varför köper du inte Vista Home Premium för under 1000kr?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=66599

Det kostar mer att köpa en uppgraderingslicens från XP till Vista, för att inte tala om att det blir struligare.

I Home Premium ingår Media Center som kan göra Mini till en HTPC.

Senast redigerat 2007-08-13 09:39
1
Bevaka tråden