Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FUngerar Airtunes samtidigt med trådlöst internet?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att strömma musik till AirPort Express samtidigt som man är uppkopplad till internet via en trådlös router?
mvh

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-08-12 20:36

Menar du en annan router än Airport express?
oavsett så ska det inte vara några problem.

/M

Ursprungligen av h.cewers:

Går det att strömma musik till AirPort Express samtidigt som man är uppkopplad till internet via en trådlös router?
mvh

En annan ja. Får det inte till att funka. Kan tillägga att jag varut mac-användare i ca 24h...

tack på förhand

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-08-12 23:15
Ursprungligen av h.cewers:

En annan ja. Får det inte till att funka. Kan tillägga att jag varut mac-användare i ca 24h...

tack på förhand

det finns två alternativ här.
Antingen kopplar du in din Airport express med LAN kabel till din router, eller så ser du till att din AX är client på ditt trådlösa nätverk.
Du kan själv välja om din AX ska vara client som förlänger ditt trådlösa nät med Internet, eller om den "bara" ska kunna streama din musik.
Du ställer in detta i Airport Utility som finns i mappen verktyg.

Om du vill ha trådlöst eller inte mellan din router och AX är ju som sagt valfritt.

/M

Bumbar min egna tråd då... efter detta gjorde jag mig av med AXen, men nu har jag en igen och samma fråga uppstår. Har försökt göra som du beskriver ovan, men utan framgång.
Just nu får jag trådlöst internet från en D-link DIR-635, och har en AX inkopplad till stereon. Måste jag göra några inställningar i routern eller ska det räcka med att pilla i "Airport-verktyg"

mvh

Har D-LINK DIR-655. Kör trådlösa anslutningar med 11n, samtidigt till nätet och till Airporten, vilken bara används för iTunes, kopplad till stereon. Funkar perfekt.
Men, var ganska struligt innan MAC-adressen för Airporten blev inlagd i routern. Gick inte konfigurera som jag ville förrän dess. Extra klurigt om man kör AirPort Utility över trådlöst nät.
Vill minnas att MAC-adressen står någonstans på undersidan av Airporten. Annars, om det behövs, kolla routerns lista på enheter, så hittar du adressen där. Detta är förståss inget problem om ditt nät är öppet.

  • Medlem
  • 2007-12-20 11:55

Koppla Airport Expressen via den andra routerns portar med kabel. Logga sedan in Expressen och kryssa för att Airtunes ska vara aktivt över LAN. Klart.

1
Bevaka tråden