Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta från combo till superdrive på MacBook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har aldrig ångrat mig att jag switchade, däremot att jag inte valde superdrive i macbooken för "jag har ju dvd-brännare i windowsburken". Rätt korkat för numera orkar jag inte ens starta den. Den har nog varit tartad 3-4 gånger sen oktober förra året, jag gör allt på min tysta fina mac.

Så min fråga är om det går att byta den interna enheten, vad delar kostar och hur svårt det är. Eller om det är svårt som tusan men en servicetekniker kan göra det, vad skulle det gå på?

Alternativet är ju en extern dvd-brännare, men det är ju jobbigt med en enhet till när man vill röra sig fritt utan sladdar.

Så frågan är ju hur mycket det skiljer sig i pris och om det går?

Kollade runt på eBay och där fanns men dom kostar från 1300kr plus frakt och dom som fanns vile inte skicka utanför USA... Kan man beställa delar från Apple? kollade runt lite men det verkar som privatpersoner inte får köpa "(Note: You will need to have an Apple authorized representative order a Do-It-Yourself part for you.)", störigt dom kunde ju angett priset så man hade vetat om det ens var lönt att åka till närmsta apple authorized...

Senast redigerat 2007-08-12 08:52

På iFixit.com så kan man köpa en Superdrive till Macbook. De har dessutom jättebra guider som jag brukar använda mig av när jag skruvar i mina Macar.

Ursprungligen av ztaafen:

På iFixit.com så kan man köpa en Superdrive till Macbook. De har dessutom jättebra guider som jag brukar använda mig av när jag skruvar i mina Macar.

Ja guiderna såg väldigt bra ut men 1632kr var rätt dyrt, sen kan man ju råka ut för tull med och då slutar det väl nånstans vid 2000?

Jag var och köpte en extern istället, inte lika snyggt, men den är snabbare och MYCKET billigare (och fulare det medges). Men den får stå gömd och så kopplar jag in den vid behov och gömmer den snabbt sen igen

Jaja nu när jag vet att jag gillar Mac så blir nästa laptop en pro modell och givetvis superdrive från början.

1
Bevaka tråden