Köpa MBP i butik med studentrabatt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå där!

Är en student som just tänkt köpa en 15" MBP med standardkonfiguration. Bor i Stockholm, och ser på Apple Stores hemsida att leveranstiden beräknas till 7-10 dagar+transport. Urk!

Finns det något sätt att handla datorn i butik, och samtidigt utnyttja CSN:s/Mecenats rabatt?

Tack på förhand!

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-08 15:25

När jag var på Kullander & Kullander som är återförsäljare, så kunde jag inte utnyttja CSN-rabatten. Vet inte om det är så för de andra återförsäljarna. Men jag gissar på att man bara kan utnyttja rabatten via CSN/Mecenats hemsida. För säkerhets skull, ring till de butiker i ditt område och kolla.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-08 17:00

CSN/Mecenat-rabatten är så att säga exklusiv för Apple's online-butik. Sedan är det upp till övriga återförsäljare att ge vilka rabatter de vill. Vet att Macoteket har haft studentrabatt på datorer, men är osäker om det gäller fortfarande. Kolla runt i butikerna om de har rabatt, annars råder jag dig att stå ut i 7-10 dagar.

• Medlem
  • 2007-08-08 22:43

limerick, Om du vill utnyttja CSN- eller Mecenatkortsrabatten är det Mecenat Apple Store som gäller, vilket egentligen är en av många Apple Stores som Apple driver.

Anledningen är enkel, vi på Mecenat kan hjälpa Apple att nå ut till er studenter snabbare, enklare och billigare än vad traditionella återförsäljare kan och därför kan en större del av Apples marginal gå till er i form av studentrabatt.

Att vi sedan enbart jobbar med riktiga studentrabatter gör ju att vi alltid jagar våra samarbetspartners, som Apple, för bättre studentrabatter och fler förmåner för er studenter. Det är ett tufft jobb, men någon måste göra det!

Du är varmt välkommen till Mecenat Apple Store och har du någon fråga kan du maila mig direkt.

Måns Thuresson
Mecenat (CSN- och Mecenatkortet)
mans.thuresson@mecenat.se

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-15 15:58
Ursprungligen av vanilj:

CSN/Mecenat-rabatten är så att säga exklusiv för Apple's online-butik. Sedan är det upp till övriga återförsäljare att ge vilka rabatter de vill. Vet att Macoteket har haft studentrabatt på datorer, men är osäker om det gäller fortfarande. Kolla runt i butikerna om de har rabatt, annars råder jag dig att stå ut i 7-10 dagar.

Jag mailade Macoteket om just detta för några veckor sedan och fick följande svar:

"Hej!

Vi har inte studentrabatt som Apple har på deras hemsida. Däremot har vi en hel del kampanjer på olika produkter och lägre priser på bla. minnen.

Hälsningar
-------------------------------------------
Uffe Svensson
Macoteket AB

"

1
Bevaka tråden