Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mapp i finder öppnas vid start av OSX

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-08 08:23

Hejsan. Har ett litet irriterande fel. När jag startar min imac (intel) och jag loggat in så öppnas alltid en viss mapp i min hemkatalog när jag har loggat in. Irriterande, lite windows-aktigt bettende tycker jag... kanske finns ett lätt stt att fixa detta på. Har kollat mina "start-up" items men den finns inte med där nånstans.

Tacksam för hjälp.

MVH
Andreas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-08 23:14

har samma problem, någon som vet vad man kan göra åt det?

Ursprungligen av nilew:

har samma problem, någon som vet vad man kan göra åt det?

Samma här också, har kört en arkivera/installera med Leopard och uppdaterat till 10.52, någon som har förslag på lösning?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-09 11:16
Ursprungligen av drcosmos:

Samma här också, har kört en arkivera/installera med Leopard och uppdaterat till 10.52, någon som har förslag på lösning?

En arkivera o installera gör ingenting i det här fallet då det antagligen är fel på en fil i användaren

Flytta
"/Användare/<användarnamn>/Bibliotek/Preferences/com.apple.finder.plist"

till skrivbordet. logga ut och in igen. o se om det är löst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-09 16:43

Kolla Finder-menyn > Inställningar > Allmänt > Nya Finder-fönster öppnar:

Löste det sig med ufred och Rajjes tips ?

*nyfiken*

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-11 22:36

Nja... inte direkt. Jag har lite random mappar som öppnar sig lite som de känner för. Inget som stör JÄTTE mycke men lite konstigt är det. Man vill ju gärna ha FULL koll på burken när man sitter vid den och jobbar 9 timmar om dagen

Men jag skulle verkligen behöva röja ut den totalt och installera allt på nytt men det är så mycke jobb med det. Man har ju ett fett iTunes bibliotek som man jobbat med en del och en massa program och inställningar som man inte gärna vill bli av med... Som sagt för mycke jobb med detta. Har gjort två stycken arkivera och installera under de två åren jag har haft datorn.

MVH
Andreas

1
Bevaka tråden