Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iMovie- Bra eller dåligt?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-11-12 20:40
Ursprungligen av Peter Edwardsson:

Testade att importera några DV-filmer från min Canon direkt till nya iMovie 8, men jag blev helt förvirrad av gränssnittet (eller snarare bristen på logik i programmets uppbyggnad). Slutade med att jag importerade direkt till iDVD istället och brände filmerna till DVD-skivorna med "One Step DVD" istället.

Har nu laddat ner iMovie version 6 från Apples hemsida och där känner jag igen mig igen. Får se om jag kommer att använda mig av den versionen istället för den nya.

Jag var till en början också förvirrad av det nya gränssnittet, men när jag fattade det helt nya tänket kring klippen blev jag förtjust i iMovie 8 och tittar inte tillbaka!

Men det är lite _för_ enkelt! När jag första gången skulle iDVD:a en film blev jag bestört av att de tagit bort "Exportera till iDVD" och fick göra en manuell export via QuickTime (tog en jäkla tid). Senare insåg jag att jag från iDVD enkelt hade tillgång till alla projekt i iMovie, likt spellistor i iTunes eller slideshows i iPhoto!

Kolla här, i fall du inte redan gjort det:
http://manuals.info.apple.com/s/iMovie_08_Komma_igang.pdf

/M

Tackar. Precis vad jag behövde och vad jag har letat efter Tack än en gång.

Bevaka tråden