Köpa ibook eller ny PC-laptop för 6000?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-08-07 16:16

Tjenare. Hade tänkt köpa en ny bärbar dator och har kollat runt på mac. Har inte råd att köpa de nya macbook eller macbook pro. Därför har jag kollat runt lite på begagnade ibook som man kan få för ca 5000 kronor, sen ett nytt batteri på det och slutpriset blir ca 6000 kronor.

Nu undrar jag om ni tycker de är nått att ha eller om man ska köpa en ny pc laptop för samma pris?

Jag kommer använda datorn till musiklyssnande, filmtittande, skriva, surfa etc. Ingenting som belastar datorn hårt.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-07 17:31

Om du inte är i behov av en bärbar dator så kan du köpa en bra stationär dator för 6000 kr begagnad eller hyfsat bra som ny. Du har vanligt behov när det gäller användning av dator. Och valet mellan PC och Mac är då en smaksak. Majoriteten i detta forumet är ju Mac-användare, så de flesta råder dig kanske att välja Mac. Du kan få en bra iMac G5 eller en med Intel-processor om du har tur. Ibland kan du även få tag på en Macbook för den summan.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2007-08-07 17:44

En begagnad MacBook av generation 1 borde gå att får för ca 6000 kr begagnad. Pruta ner någon som vill ha 8000 kr. Klart bästa köpet

• Medlem
  • 2007-08-07 18:42

Tack för svaren. Har redan en stationär dator men känner att jag behöver en bärbar. Ska kolla runt lite på macbook och se om jag hittar någon intressant.

1
Bevaka tråden