Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kidnappad airport?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-06 21:52

Jag får plötsligt ingen kontakt med min Airport Extreme basstation. Jag har ägnat hela kvällen åt omstarter och omkopplingar. Ingenting fungerar, den syns inte i Air-Port verktyg trots att Airporten står mindre en meter ifrån och blinkar som den brukar. Vad kan ha hänt? Kan någon tagit sig in i Airporten och sett till att den inte ska synas? Vad kan jag göra åt detta? Oerhört tacksam för tips.

Har du provat att ansluta mha sladd?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-06 22:10

Tack Åkerström! Det här forumet är helt otroligt! Via kabeln fick jag kontakt med Airporten och nu kan jag förmodligen fixa till det som felades. Det hade jag aldrig kommit på själv. Lite nyfiken: Vad betyder förkortningen "mha"?

Bra att det löste sig!

mha=med hjälp av (tror jag i alla fall )

  • Medlem
  • 2007-08-06 22:15

Hehe såg att nån annan postade i samma ögonblick som jag själv.

Med Hjälp Av?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-06 23:17

Nu är allt fixat, bättre än tidigare till och med. Och detta mha dig Åkerström. Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-06 23:51

En fundering jag har kvar. Är det möjligt att gå in och "ta över" någon annans Airport? Det finns säkert 15 trådlösa nätverkt i huset där jag bor i Stockholms innerstad. En handfull av dessa har inget lösenordsskydd. Inte för att jag ska göra det, men skulle det gå att gå in och lösenordsskydda dem med eget lösenord och sedan göra dem osynliga för andra än de som vet vad nätverket heter och har för lösenord? Någon som vet?

  • Medlem
  • 2007-08-07 00:02

Skulle inte vara helt omöjligt. Gäller bara att man vet vad det är för router, ladda ner bruksanvisningen så att man vet vad som är default-lösenordet i den routern. Sen är det bara att in och trixa. Många bryr sig inte ens om att ändra SSID så står det Belkin, Netgear eller D-link i SSID kan man ju snabbt lägga ihop ett och ett, för att sedan ta över kontrollen... Vet dock inte vad det står by default på en Airport Express.

Ursprungligen av Krea:

En fundering jag har kvar. Är det möjligt att gå in och "ta över" någon annans Airport? Det finns säkert 15 trådlösa nätverkt i huset där jag bor i Stockholms innerstad. En handfull av dessa har inget lösenordsskydd. Inte för att jag ska göra det, men skulle det gå att gå in och lösenordsskydda dem med eget lösenord och sedan göra dem osynliga för andra än de som vet vad nätverket heter och har för lösenord? Någon som vet?

1
Bevaka tråden