Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med extern WD disk!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Har en WD mybook 250 gig usb...

För ett tag sedan så defragmenterade jag disken med iDefrag. Men jag råkade Avsulta programmet innan defragmenteringen var klar... Nur har disken börjat att bete sig konstigt... När man till exempel spelar upp musik filer som ligger på disken så kommer det alltid några hack för varje låt man lyssnar.. typ på 2-3 sekunder... Det är samma sak om man ska kolla på biler o annat... Den liksom stannar upp för ett par sekunder... Riktigt jobbigt.. Har försökt att defragga den igen men utan att lyckas... Vad kan jag göra?

Har du kontrollerat disken med skivkontroll (skivverktyg)?
Kanske hände det något som kan åtgärdas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-26 12:39

Du har mest troligt skapat ännu mer fragmentering (eller förstört FSet ännu mer) genom att använda defragmentering, om disken är formaterad med HFS+ så behöver du inte defragmentera det sköter filsystemet löpandel under drift.

Lättaste sättet att fixa detta är att ta alla filer som är på disken, flytta dem till en annan disk, formatera den som du har och flytta tillbaka dem.

en håller du fingrarna borta från defrag program helt enkelt, och litar på att filsystemet funkar som det skall

1
Bevaka tråden