Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook HD - inverkan på prestanda? + köpa macbook i usa?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lyckades just paja LCD:n på min gamla powerbook g4 så det verkar som det är dags att köpa nytt. Som tur är åker jag till New York senare i sommar och bör därmed kunna spara ungefär 3000 kur på att köpa den där.

1. Är det någon som har gjort det förut? Hur stor är risken att man åker fast i tullen på vägen hem och får betala (självklart slänger jag alla förpackningar och manualer innan jag åker till flygplatsen)? Liten antar jag?

2. Är det någon som vet om man får exakt samma pris i apple storen i New York som på amerikanska apple store online? Har för mig att amerikanska online-försäljare inte betalar moms men att man gör det i affärer i vissa delstater..

3. Har någon köpt minne + HD i USA förut? Det är ju också billigare men man får ju ingen global garanti...

4. Om man har 2gb ram hur mycket påverkar HD-valet prestandan? [5400rpm vs 4200rpm]. Jag hatar verkligen när datorn slöar och cachar men det blir svårare när man måste avväga mot storlek och batteritid...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-05 23:00

1. Du åker inte fast om datorn inte syns. Ha den i en axelremsväska till exempel så kommer inget att hända dig.

2. Samma pris vet jag inte, men om du har råd med en MacBook i Sverige kan du lika gärna köpa minsta Pro i USA, kostar ju nästan lika mycket.

  • Medlem
  • 2007-08-16 04:40

Köper du en bärbar mac gäller garantin i hela världen. Åtminstone står det så på apples webplats. Detta är jag tacksam för, eftersom min macbook kommer om några dagar och att jag flyttar till Dublin (om inte CSN bråkar om nåt) i mitten av september.

1
Bevaka tråden