Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam Entourage

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Entourage X har blivit ruskigt seg. Det började för ett par dar sen, gränssnittet är långsamt, det tar flera (5-6) sekunder att hoppa mellan mail och mellan inkorg och utkorg tex. Jag rensade bort alla bifogade filer som låg kvar och slängde ungefär 300 mail. Sen gjorde jag återskapning av databasen, först standard och sen avacerad. Fortfarande lika seg. Övriga program är kvicka som vanligt. Tips mottages tacksamt.

PowerBook G4/550/512 OS X 10.2.4

Efter en omstart känns den rapp och fin igen. Man har vant sig vid att inte automatiskt tänka: "omstart" som lösning på ett problem i OS X, som man gjorde i OS 9. Så det kan ta ett tag innan man ens börjar fundera på det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-02 12:08

långsam uppstart Entourage

Hej

jag kör office 2008. När jag startar Entourage tar det lätt 20 sekunder innan programmet är helt igång.

Ska det vara så?

Jag kör iMac 24, 2 GB RAM.

Finns det tips på hur komma runt detta så är jag tacksam.

Är det lika långsamt även efter det du stängt av programmet och startar igen (utan att ha startat om datorn)? Det _kan_ ju hänt att Entourage felaktigt blivit listat att köras med Rosetta-emulering (som ju 2004 fick köras under) på Intel-macar. Markera Entourage i programmappen, Visa info och klicka ur ev Kör under Rosetta (eller vad det nu står).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-02 18:46

hej tack för tipset.
tyvärr är inte programmet installerat under Rosetta.
Finns det andra uppslag?

9 sekunder från att jag klickar på symbolen i dockan till att det är igång. Då har jag ändå över 1 000 mail i inboxen.

Inget svar men en jämförelse.

MBP 2,2 gHz Core 2 Duo med 3 GB minne, Leopard

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-03 00:26

Så har det varit för mig ett tag med, så jag har slutat slå av det över huvud taget

1
Bevaka tråden