Färg på MacBooken, då?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Går i köpatankar inför studierna i höst. Tänkte ge Apple någon vecka eller två på sig med en eventuell studentdeal som ger en gratis-Nano, har ingen direkt brådska med köpet.

Utöver all jävla ångest med att den kan uppdateras vilken dag som helst (såg just att http://buyersguide.macrumors.com/ precis bytt från Buy till Neutral, suck...): är jag mest bara konfunderad över vilken färg man ska köpa.

Förutom det estetiska misstänker jag att den vita lätt missfärgas, och den svarta blir ful av fingeravtryck. Vad har ni för erfarenhet av det hela? MacBook Pros silverfärg är förresten på tok för ful för min smak, även om grafikkortet hade smakat...

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-04 20:24

Den vita MacBooken är ju ganska lätt att få ren igen om du läser lite trådar om just detta, men om du har en svart så försvinner färgen från styrplattan sakta men säkert vilket ju inte är så snyggt. Den svarta färgen kostar även extra..

Men jag tycker nästan att den svarta är stiligare än det något överhypade Apple-vita som dessutom glänser. Även ytorna på datorerna känns olika i handen, så det är bra att prova båda i en butik för att kunna jämföra.

1
Bevaka tråden