Uppdatering till Old Skool PB

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-04-27 23:11

Hejsan.
Min favoritdator här hemma just nu är min gamla PB 540c från 1994. Jag kom just att tänka på att den hade gjort sig utmärkt som jukebox-dator, om jag bara kunde få tag på en uppdatering.
För var det inte så att det fanns power-pc-uppdateringar till den modellen?

Är det isf någon som vet var jag får tag på en sådan och hur mycket jag kan tvingas betala?

Är det ingen som har en hemma som bara ligger och skräpar;) ?

Jag kanske är sjuk, men jag tycker att det är en av de snyggaste datorerna apple har gjort. Batman-feeling.

• Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-03 10:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av jamerson
Hejsan.
Min favoritdator här hemma just nu är min gamla PB 540c från 1994. Jag kom just att tänka på att den hade gjort sig utmärkt som jukebox-dator, om jag bara kunde få tag på en uppdatering.
För var det inte så att det fanns power-pc-uppdateringar till den modellen?

Är det isf någon som vet var jag får tag på en sådan och hur mycket jag kan tvingas betala?

Är det ingen som har en hemma som bara ligger och skräpar;) ?

Jag kanske är sjuk, men jag tycker att det är en av de snyggaste datorerna apple har gjort. Batman-feeling.

Jag har för mig att det kom en PowerPC 601-uppgradering av den på typ 50-66Mhz. Kommer inte ihåg så noga. Men problemet med dessa maskiner lär ju vara att hitta hårddiskar till dem (större diskar, om du nu vill använda den som en jukebox). Jag vill minnas att det var 2.5" SCSI och inte 2.5" IDE i dem. Kan ha fel.

1
Bevaka tråden