Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket webhotell använder du?

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .

YouTube kanske? När du laddat upp en video där så kan du lägga in den på din egen site. En kund till mig har det så: www.watson.se - Arbetsglädje

Ursprungligen av Taz_1999:

YouTube kanske? När du laddat upp en video där så kan du lägga in den på din egen site.

Jo, men nu var det kanske inte det som var saken. Utan hur man kan lägga upp video på en blog från mobilen direkt och få med det i ett inlägg.

Då vill man inte först ladda upp det på ena stället och sedan kommaihåg länken för att skriva in den på nästa.

Ursprungligen av micke_nkpg:

Jo, men nu var det kanske inte det som var saken. Utan hur man kan lägga upp video på en blog från mobilen direkt och få med det i ett inlägg.

Då vill man inte först ladda upp det på ena stället och sedan kommaihåg länken för att skriva in den på nästa.

... och var i något inlägg stod det att man laddar upp filer via mobiltelefon?

Som man frågar får man svar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-28 21:05
Ursprungligen av Taz_1999:

... och var i något inlägg stod det att man laddar upp filer via mobiltelefon?

Som man frågar får man svar.

Nej, hehe. Jag menade inte att skicka från mobil.
Blogger, som jag kör med, komprimerar sönder bilden (och inte minst ljudet). Jag vill posta upp filmen som jag gjort den, utan ytterligare komprimering.

Har nu provat blip.tv också, funkar bra på små format, men så fort det rör sig om filer runt 20 mb så tar det en evighet...

  • Medlem
  • 2008-01-28 15:50

One.
Nöjd med priset men inte så mycket mer, har iaf haft tur och hamnat på servrar som inte gått på knäna... Funkar för mina privata sidor men aldrig nåt jag skulle lägga företagsverksamhet på.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2008-01-28 21:13

Kan tipsa om Wopsa.se, bra priser och bra support har jag hört. Har precis anlitat dom för en domän, men funderar på att flytta fler dit!
Verkar finnas ganska många bra och billiga = ingen bra affärsidé längre

Använder inget alls just nu, men när jag hade en sajt var jag mycket nöjd med doreo.com (extra billigt nu när dollarn är låg...). Har för mig att de har bättre priser om man har flera domäner också (reseller-erbjudande eller nåt sånt).

För själva domänhanteringen använde jag Crystone, och de var väl sådär...hade inte problem direkt men fick lite dåliga vibbar av att kontrollpanelen verkade maskinöversatt. När jag skulle avbeställa domänen hette både avbeställ-knappen och cancel-knappen "avbeställ"...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-19 15:59

Egen Mac OS 10.4 server

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-02-19 19:08

Kör med Loopia sen fem år tillbaka, fungerar alldeles utmärkt tycker jag. Snabb support, smidigt gränssnitt och hyffsat pris!

KaRo

Jag har fem domäner (varav tre aktiva) på Surftown. Bra support utom när en kille skrev ett svarsmail på norska...förstod nada ! Det kostar 19 kr/mån. Fick en räkning igår på 903 kr för en tvåårig nu-domän. Usch, mycket pengar, speciellt som jag betalar själv.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-19 20:07

Jag har lämnat Loopia. Dock inte för att jag var missnöjd, utan att jag inte behöver deras tjänster och domänhantering. Tycker Loopia är mycket bra. Har en enkel hemsida som jag pysslar med i perioder. Ligger på Mantaray webbhotell, dvs den som drivs av Björnström. Det är inte support inräknat i mitt mac.se-konto men jag kan lägga ut min hemsida och har en adress dit för de som vill besöka. 450 kr per år är ju inte mycket. Det är ju i gott syfte.

Ursprungligen av Reisan:

Det är ju i gott syfte.

Ursäkta om jag är cynisk, men vilket goda syfte tänker du på? Är inte Björnström en lirare på den kapitalistiska marknaden som alla andra? Har jag missat nåt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-19 20:51
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Ursäkta om jag är cynisk, men vilket goda syfte tänker du på? Är inte Björnström en lirare på den kapitalistiska marknaden som alla andra? Har jag missat nåt?

Du har nog missuppfattat mig. Med gott syfte menar jag att stödja mac.se-kontot där en del antagligen går till utveckling och hård/mjukvara för att driva t ex detta forum. Precis som supporterkontot.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-19 20:33

Använder Oderland.

- Är du nöjd?
Ja,

- Vad kostar det?
ca 900kr/år. Inga pengar för den stabiliteten som de ger.

- Vilka tjänster är du mest nöjd med?
Ingen mer än den andra, kanske stbiliteten.

- Vad saknar du?
Bättre och maccigare webbmail. Att kunna finjustera deras kraftigaste SPAM-filter.
öäå-problem ibland.

- Betalar du privat eller genom företaget?
Företaget.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-19 21:48

Använder One.com

- Är du nöjd?
Ja
- Vad kostar det?
525 kr för ett år med en .se domän
- Vilka tjänster är du mest nöjd med?
Att man enkelt kan skapa subdomäner & epost konton
- Vad saknar du?
Fler databaser! Man kan bara en
- Betalar du privat eller genom företaget?
Privat

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-02-19 23:06

Nån med erfarenhet kring Cliche ???

Dom snackar om IKEA tänkande?!? är i dager att lägga upp nytt

"Full automatisering, låga priser och webhotell på nivå med de största konkurrenterna i Sverige. Idén med Cliche Webhotell påminner mycket om IKEA's koncept och succeen är inte heller mindre."

Använder mig av Binero, funkar bra för mig.

Har använt loopia och surftown tidigare. Surftown ska man hålla sig borta fårn, "fri trafik" my ass, d slutar med att dom tar bort dina filer utan varning.

Loopia är bra men dyra.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-05-14 09:57

Hej. Jag undrar vilket webhotell som funkar väl och är kompatibelt med mac. En kompis och jag tänkte skaffa en hemsida som det går lätt och smidigt att slänga upp kortare filmer på.

Många av alternativen här verkar bra, men vilket funkar bra med mac?

Ursprungligen av naban:

Många av alternativen här verkar bra, men vilket funkar bra med mac?

De flesta moderna webbhotell fungerar bra. Det mesta är ju inte Mac-specifikt, FTP, SSH-access osv har ju inget med Mac/Windows att göra. Det enda som egentligen kan skilja sig åt är om deras kontrollpaneler (det webbaserade gränssnitt som används för att administreras sitt konto) kräver Internet Explorer, men så är nästan aldrig fallet, utan det brukar fungera bra i Firefox/Safari.

Vet inte om detta finns i någon tråd men här är i alla fall Råd&Röns test av olika webbhotell. Behöver jag nämna att jag själv har Surftown ?

http://www.radron.se/upload/Webbhotell2.pdf

Använder telias 10mb tjänst här. (omg lol)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-14 10:44

Kör med Joyent.

- Är du nöjd?
Mycket.

- Vad kostar det?
Har för mig det var 800:- för ett år.

- Vilka tjänster är du mest nöjd med?
Att jag kan göra vad jag vill med mitt konto, dvs open solaris virtualisation (överlåter förklaring till någon annan som kan ). I praktiken kan jag installera eller konfigurera nästan vad som helst.

- Vad saknar du?
Tycker Joyents websida är lite rörig, svårt att få en överblick av deras produkter. Tex så hittar jag inte ens mitt "shared accelerator" pland produkterna (de kanske inte säljer såna mer?). Det krävs lite unix kunskaper, specielt eftersom deras "control panel" inte är jättebra.

- Betalar du privat eller genom företaget?
Företaget.

Använder space2u.se för kritiska sajter. Funkar extremt bra. Har också ett ÅF-konto hos Wopsa. Funkar oftast bra, men emellanåt problem, inte minst för att de flera gånger de senaste åren bytt serverhallar. Det jag tycker minst om med Wopsa är att de kör php4 i grunden med php5 över cgi - vilket ofta ställer till med konfigurationsproblem (mycket tweakande) när jag publicerar en ny site. För pengarna är de helt ok.

Använder mig av Crystone. Har tyvärr inte satt mig in riktigt i webbhotells djungeln, vad som skiljer osv. Tyvärr har jag bara ett "beginner" paket hos crystone och upplever sidan som väldigt långsam. Har testat att använda cache, men jag vill se allt i realtid.

Någon som kan bidra med ett eller annat förslag ?

Mvh

Förslag på vad? Det finns miljoners trådar som rekommenderar olika webbhotell, eller undrar du vad du kan göra för att få en snabbare webbsida? Är det webbhotell du vill ha rekommendationer på, så använd 99.se egna sökmotor. Är det tips på hur du får en snabbare webbsida, så får du beskriva din webbsida och vad du upplever som långsamt. Men då är detta inte riktigt rätt tråd att göra det i, så då kan du leta efter en liknande tråd och om det inte finns någon sådan, skapa en ny.

Ursprungligen av Taz_1999:

Förslag på vad? Det finns miljoners trådar som rekommenderar olika webbhotell, eller undrar du vad du kan göra för att få en snabbare webbsida? Är det webbhotell du vill ha rekommendationer på, så använd 99.se egna sökmotor. Är det tips på hur du får en snabbare webbsida, så får du beskriva din webbsida och vad du upplever som långsamt. Men då är detta inte riktigt rätt tråd att göra det i, så då kan du leta efter en liknande tråd och om det inte finns någon sådan, skapa en ny.

Summa summarum av det jag skrev är: Spelar hastigheten på hemsidan någon roll för vilken leverantör man har, alternativt vilket "paket" man har valt ?

Tro mig, jag ska kika vidare

Kör med två egna freebsd 7 burkar

Fortsätt svara!

- Vilket webhotell använder du?
- Är du nöjd?
- Vad kostar det? (inkl moms)
- Vilka tjänster är du mest nöjd med?
- Vad saknar du?
- Betalar du privat eller genom företaget?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 11:17

One för en webbplats för utbildning
Tja, man ska inte klaga
180 kr/år
Priset
Saknar snabb och kunnig support. Ibland blir deras chattsvar rena skämtet. E-postsupporten tar någon dag och verkar inte heller vara de mest kunniga
Privat

Space 2u för en förening
Supporten är gudomlig! Nattskiftet tycks vara en samling trevliga personer med gudomligt tålamod, bred kunskap (allt från databaser över var man kan hitta skript till presentförslag till en pojkvän) och stor tjänstvillighet. Att ringa är en fröjd - man blir lotsad genom processen och de ger sig inte förrän man fått det att funka även om problemet ligger utanför deras ansvarsområde.
Bra upptider och tillgänglighet
Knappt 1 500/år
Saknar inget
Föreningen betalar

Dom tre webhotell som fått flest röster ovan har följande tjänstepaket:

Loopia: Webbhotell hos Loopia
Surftown: Surftown - Success Online
One: One.com Webbhotell  -  Domän • Hemsida • E-mail

Nämner även:
Levonline: levonline - Sveriges bsta webhotell

Bevaka tråden