Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 3.0.3 strular med favicons

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ser i mina bokmärken att vissa favicons försvunnit. När jag besöker sidan laddas favicon-bilden in i adressfältet men uppdateras inte i bokmärkena. Vissa sajter inga problem men andra vill inte. Jag har kört Empty cache... och startat om men samma resultat.

Lustigt nog vägrar både Expressen och Aftonbladet men på olika sätt. Expressen visar favicon-bilden i adressfältet vilket inte Aftonbladet gör. Ingen av dessa visar bilden i bokmärkeslisten.

Ser ni något liknande?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-02 03:21
Ursprungligen av Anders Täpp:

Ser ni något liknande?

Ja, jag har liknande problem, men för mig är det DN som spökar. Jag trodde det kunde ha att göra med att jag kör Privoxy, men anger jag direktlänken till ikonen laddas den hem utan problem. Den syns annars varken i adressfältet eller bland bokmärkena.

Edit: Hmm, den här gången fungerade det efter en borttagning av ~/Library/Safari/Icons/icon.db, det gjorde det inte tidigare – varken under 3.0.3 eller tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-02 19:39

Ropade hej för tidigt, DN har slutat visa sin favicon i bokmärkeslisten nu igen. :/

Nej, DN har aldrig funkat för mig heller. Udda!

Det verkar funka här efter att jag tog bort icon.db. Jag måste stänga fönstret jag använt för att återbesöka sidorna med och öppna en ny sida för att de ska synas i bokmärkesmappen, men så kanske det alltid varit.

Det här var väldigt mysko.
Alla mina favicons har försvunnit från bokmärkena, men jag kör inte Safari 3 utan Safari 2!!
Har kanske Safari drabbats av ett faviconvirus??

Någon icon.db fil har jag inte ens...

1
Bevaka tråden