Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Apple Event" den 7 augusti - iMac, tangentbord, iPod, annat?

Tråden skapades och har fått 390 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Martin_Nordin:

Eller så skulle jag och Adrian slå vad om hur vida leopard nämns eller inte.

Nämns kanske Lepoard görs men Jobs kommer inte att mala på om det (eller som du skrev "en lååååååång visning"), keynote style.

Men jag tar gärna lite vadslagningar inom detta område, jag vill dock varna för att jag oftast har rätt och brukar gilla att påpeka det...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-08-03 07:07

Är oddsen låga på en ny iMac ? ?
iMacen är ju den enda datorn i serien de inte rört på evigheter ?!

Ursprungligen av basic:

Är oddsen låga på en ny iMac ? ?
iMacen är ju den enda datorn i serien de inte rört på evigheter ?!

Och just därför är det ganska låga odds för att det kommer en ny iMac.
Stor sannolikhet = låga odds

Ursprungligen av Martin_Nordin:

Jag tror faktiskt att han kommer att köra en Leopard sväng just därför att det är press där.
sedan kanske inte så mycket, men visst kommer det att nämnas (tror jag). Skulle inte bli förvånad om han kör Leopard när han visar upp en eventuellt ny iMac.

[...]

Eller så skulle jag och Adrian slå vad om hur vida leopard nämns eller inte.

Hur var det, vad slog vi vad om?

Ursprungligen av Adrian B:

Hur var det, vad slog vi vad om?

Du ska få en öl om vi ses på en macpub någonstans någon gång.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-02 10:47
Ursprungligen av Adrian B:

MacBook Pro? Hur troligt är det, det är ju den senaste Macen Apple uppdaterade. Utgår ifrån att mr Gruber skrivit fel och menar Mac Pro.

Jag som just köpt en. Stämmer detta så kommer jag att bli galen. Spelar ingen roll att min funkar utmärkt och jag är toknöjd med min MBP...

Roger Å på Macfeber tror inte på iMac utan tror mer på att de kommer lansera en ny combo mac mini & Apple TV.

Jag betvivlar även om detta inte hade varit helt fel.

Ursprungligen av draags:

Roger Å på Macfeber tror inte på iMac utan tror mer på att de kommer lansera en ny combo mac mini & Apple TV.

Precis allt tyder ju på en ny iMac, så jag tror herr Åberg kommer att ha fel på den punkten.

Ursprungligen av draags:

Roger Å på Macfeber tror inte på iMac utan tror mer på att de kommer lansera en ny combo mac mini & Apple TV.

Träffsäkert av mr MacFeber

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-08-08 00:47

Inget nytt angående macbook eller leopard? Kommer leopaard ingå om man köper macbook?

Senast redigerat 2007-08-08 13:01
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-08 01:01
Ursprungligen av Lajnen:

Inget nytt angående macbook eller leopard? Kommer leopaard ingå om man klöper leopard fråm och med nu?;)

Jag försäkrar dig om att vid köp av Leopard så ingår det faktiskt en Leopard.

Känns som Roger har fel. Tycker det är ganska 100% att en ny iMac kommer presenteras, det är också vad jag hoppas på. Sen vore det ju självklart mumma med fler macnyheter än "bara" detta.

Ursprungligen av Anders Båth:

Känns som Roger har fel. Tycker det är ganska 100% att en ny iMac kommer presenteras, det är också vad jag hoppas på. Sen vore det ju självklart mumma med fler macnyheter än "bara" detta.

Ska du köpa den nya iMacen om den kommer eller kommer du vänta till gen 2 - har för mig att du köpte Gen 1 av nuvarande som jag och hade problem med den, eller är detta någon annan och ej du?

Ursprungligen av draags:

Ska du köpa den nya iMacen om den kommer eller kommer du vänta till gen 2 - har för mig att du köpte Gen 1 av nuvarande som jag och hade problem med den, eller är detta någon annan och ej du?

Vilket minne! Stämmer mycket bra. "Problemet" var ju moppeljudet, o den datorn har nu gått över till far och jag kör på sista generationen iMac G5 iSight. Men nu lockar större skärm och intel-processor (båda p g a pokerlir) och sen självklart en ny Mac är ju alltid som 3 julaftonar i en.

Edit: Funderar att köpa nya direkt, men kanske att jag väntar tills jag hört första rapporterna. Men som sagt, jag är grymt sugen på en intel-mac nu för tiden!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-08-02 13:36

Jag tror på en "iMac mini "som man dockar med en ny cinema-skärm.

Kom ihåg var ni läste det först!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-02 14:45

Både amazon och best buy ect har de senaste dagarna sänkt priset på iPod video med ca 20dollar.

Det är ju säljare med miljard siffror så dem kanske har fått samma råd som applestores. Sälj ut iMacarna.

Så ny iPods på g?

Ursprungligen av atomlab:

Det är ju säljare med miljard siffror så dem kanske har fått samma råd som applestores. Sälj ut iMacarna.

Så ny iPods på g?

Låter kul: Sälj ut iMacarna = ny iPods på g

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-02 17:06
Ursprungligen av headlessmike:

Låter kul: Sälj ut iMacarna = ny iPods på g

Det jag menar är att Några utav apples störrsta kunder kanske har fått inside om att inte he för många iPods på lager.

Eller är det bara en slump att dem väljer att prispressa just iPod videon 1 vecka innan ett event?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-02 17:27
Ursprungligen av atomlab:

Eller är det bara en slump att dem väljer att prispressa just iPod videon 1 vecka innan ett event?

Antagligen eftersom de förtydligat att detta bara handlar Mac och inget annat.

ÅH, jag blir tokig. sist jag köpte ipod, kom det en ny 2 veckor efter !

Nu imorn ska jag köpa min första macbook, men läser också om kanske en macbook uppdatering den 7e ?!?!?!?!?! +Hur blir det ?! ska jag vänta, eller får jag köpa en macbook nu o få den nya sen ?! hahah

ne, men hur snart kommer dom nya datorerna isfåfall???

Hjälp mig, jag måste köpa macbook nu !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-02 17:56

Rent statistiskt så kan du köpa din macbook. Dock vet man inte. Så som med vilket företag som helst. Om du inte dör av att inte ha en dator eller dör fall du nu köpt en dator 4 dagara för tidigt så kan du ju alltid vänta.

Är det bara frågan om en prosessor uppdatering så brukar datorerna finnas i us appletore 1 vecka efter lanseringen och dryga 1 veckan efter det i europa.

Men man vet aldrig.

Okej. Det känns ju väldigt surt om jag gör en miss nu. Väntar tills på tisdag. trotts att jag måste ha NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU tack för snabbt svar ! : )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-02 20:09

Skulle gärna se att iWork 08 innehöll Spreadsheet och ett program med samma funktioner som Quicken. Skulle göra mig gladare än vad de än visar på hårdvarufronten faktiskt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-02 20:44

Jag vet inte om det har med saken att göra, men jag beställde en macbook + mus i tisdags (31:a) och man tycker det borde vara färdigt att shippas ganska direkt, men apple skickar ut datorn förrst 7e augusti. Kanske med ny medföljande mjukvara?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-02 23:22
Ursprungligen av Rasmus86:

Jag vet inte om det har med saken att göra, men jag beställde en macbook + mus i tisdags (31:a) och man tycker det borde vara färdigt att shippas ganska direkt, men apple skickar ut datorn förrst 7e augusti. Kanske med ny medföljande mjukvara?

Ledsen att göra dig besviken men det känns lite optimistiskt. Tror inte att Apple skulle skicka med ny programvara så tidigt och riskera att en enda kopia av iLife 08 kom ut för tidigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-02 23:45
Ursprungligen av Rasmus86:

Jag vet inte om det har med saken att göra, men jag beställde en macbook + mus i tisdags (31:a) och man tycker det borde vara färdigt att shippas ganska direkt, men apple skickar ut datorn förrst 7e augusti. Kanske med ny medföljande mjukvara?

Mkt intressant! Mjukvara låter mest troligt dock, med tanke på den ganska nyliga uppdateringen av Mac Book, men man vet aldrig med Jobs...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-03 17:07

Vågar man hoppas på att det nya tangentbordet kommer att finnas tillgängligt att köpas inom kort?

Skulle väl tro att om det nu släpps som tangentbord till iMacen vi får se på tisdag att också det kommer finnas för köp från ungefär samma tidspunkt.

Ursprungligen av Anders Båth:

Skulle väl tro att om det nu släpps som tangentbord till iMacen vi får se på tisdag att också det kommer finnas för köp från ungefär samma tidspunkt.

Det låter rimligt.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-08-03 19:53

skak skak skak skak . . . . (bara jag som skakar av upphetsning . . . . ni vet ungefär som när man ska ha sex första gången )

Bevaka tråden