Baklysta tangentbordet släcker ner sig själv.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här är väl egentligen inget direkt problem men ändå irriterande. Mitt baklysta tangentbord på MBP har en tendens att sakta släcka ner sig själv om jag läser nån längre text och inte använt tangentbordet på ett tag, men även om jag besöker hemsidor med ljusa bakgrunder. Det här händer oavsett om jag är på batteri eller nätadapter.

Finns det nåt sätt att hindra tangentbordet från att ändra ljusstyrkan av sig själv? Jag tycker det är lite irriterande att behöva höja ljusstyrkan på tangentbordet hela tiden (jag gillar att ha den på ganska hög ljusstyrka). Det här gäller så klart bara när det är hyfsat mörkt i rummet.

Sök efter Lab Tick på MacUpdate.

Ursprungligen av daniel-san:

Mitt baklysta tangentbord på MBP har en tendens att sakta släcka ner sig själv om jag läser nån längre text och inte använt tangentbordet på ett tag

Det finns en inställning i Systeminställningar > Tangentbord där du kan välja att tangentbordet inte ska släcka ner sig själv datorn inte används. Att det släcks när du läser ljusa sidor, vet jag dock inte hur du ska komma till rätta med.

Uppdatering: Lab Tick finns här
http://www.macupdate.com/info.php/id/22151

/c

1
Bevaka tråden