Vilka trådlösa tangentbord funkar?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att detta är ett av de vanligaste ämnena här på 99mac, men jag måste få klarhet en gång för alla.
Jag funderar på att skaffa ett trådlöst tangentbord till min MB (vill gärna ha en trådlös mus också) men utbudet för Mac verkar märkligt magert. Men jag läste en kort kommentar i ett amerikanskt forum om att alla tangentbord med usb-koppling går att använda till Macar som kör OS 10.4.
Stämmer det? Jag fattar självklart att windowsknapparna inte får samma funktion på Mac, men annars? Finns det någon mjukvara som kan ändra funktionen hos knappar som får fel funktioner?

• Medlem
  • 2007-07-29 23:23

Mjukvaran finns i systeminställningar/tangentbord o mus/tangentbord/specialtangenter. Jag har kört med ett standard usb-tangentbord från claesohlsson, funkar. Bluetoth tror jag är en standard som inte ska vara beroende av vad man använder, men är inte helt hundra.

Ok, det verkar ju bra. Men vet du eller någon annan hur det är med de trådlösa (alltså inte bluetooth)? Finns det nånting där som kan knasa om man använder win-keyboard till macen?

Såhär är det. I USB finns det en klass som heter Human Interface Device. I princip alla nytillverkade tangentbord använder sig av den här klassen, och Mac OS X har stöd för den. Eventuella drivrutiner används bara för att få igång specialknappar och liknande funktionalitet.

Alltså, du kan använda vilket slags tangentbord som helst som ansluts via USB eller Bluetooth.

Suveränt, tack för svaret!

Mac's trådlösa tangentbord i Windows.

Går Macs trådlösa tangentbord att använda i bootcamp (dvs i Windows)? Någon som vet.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-31 19:30

ALT och kringla blir väl omkastade på PC-tangentbord?

1
Bevaka tråden