Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

itunes fjärrkontroll

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns några andra trådar kring detta men ingen som har gett något klokt svar på frågan.

Jag har min musiksamling på min imac på mitt kontor.

Jag har nu en Airport express kopplad till min stereo i vardagsrummet.

Jag vill kunna styra musiken på ett sätt som känns 2007 och inte 80-tal, alltså på ett visuellt sätt - inte någon fjärrkontroll utan display.

Coverbuddy har ett alternativ - deras huvud program är ok med omslag som kan vändas men deras web lösning är mindre bra och den måste användas för att fjärrstyra.

Finns det inget alternativ - jag vill gärna se mitt musikbibliotek grafiskt så de prgram som finns som enbart ger tråkig text går fet bort.

Alla förslag är välkomna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-28 18:41

AppleTV? Eller iTunes på valfri Mac?

Du har förstås redan tänkt på dessa så varför skulle inte de kunna fungera?

Är idag inte intresserad av AppleTV - samt att denna inte ännu uppfyller mina behov - den har ingen visuell remote - du måste köra igång en tv för att lyssna på musik - nej tack.

Valfri Mac - hur menar du?

Jag kör min musik på en FW disk kopplad till min iMac och kör från den airtunes till stereon. Den enda fungerande lösningen som finns idag är Coverbuddy men den är stelbent.

Så hur menar du med iTunes på valfri Mac?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-28 22:40

Jag menar bara att iTunes på Mac ger dig möjlighet till visuell styrning. Du ser ditt bibliotek grafiskt.

Men du vill alltså ha en liten fjärrkontroll med grafisk display? Som en iPod eller iPhone, fast styra din stereo?

Det tror jag inte går. Fast det vore ballt om t.ex. iPhone kunde få den möjligheten i en senare version. Men håll inte andan (som USianerna säger)...

Ursprungligen av pesc:

Jag menar bara att iTunes på Mac ger dig möjlighet till visuell styrning. Du ser ditt bibliotek grafiskt.

Men du vill alltså ha en liten fjärrkontroll med grafisk display? Som en iPod eller iPhone, fast styra din stereo?

Det tror jag inte går. Fast det vore ballt om t.ex. iPhone kunde få den möjligheten i en senare version. Men håll inte andan (som USianerna säger)...

Ok, det optimala vore självklart om detta gick med tex iPod eller iPhone. Coverbuddy kommer med en ny version som troligtvis ska stödja iPhone.

Men för mig går det idag lika bra att fjärrstyra från min macbook men det finns inget alternativ för detta. Sailing clicker är bra men inte riktigt det jag söker.

Jag kanske är kräsen men jag har mycket musik och vill få det att fungera enklare än vad det gör idag.

Sonos har även ett system men det kostar för mycket pengar.

Här är alternativet till salling clicker om du inte vill använda mobilen http://www.engadget.com/2007/07/24/keyspan-ships-revamped-tuneview-itunes-remote/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-28 22:48

Är det en sån här du vill ha kanske

http://www.salling.com/Clicker/mac/

ja sallingclicker fungerar strålande jag kör det med min N80.

Tråkigt att den var fulare än.... Ja, jag vet inte.

Troligtvis/ förhoppningsvis kommer det något mer användbart från Apple.

Alltså det måste vara enklare att kunna bläddra bland sitt musikbibliotek och jag kan inte vara den enda som efterfrågar detta.

Många av de produkter som finns handlar mer om att man vet vad man vill eller ska lyssna på, vart tog den där känslan vägen vid sitt lyssnande att man stoppade vid något specifikt skivkonvolut och spelade den där låten osv - det spontana som ofta var kopplat till omslag. När satt ens vänner och rotade i ens musiksamling för att spela sin favorit låt.

Visst handlar det om nostalgi men inte kan någon enbart tycka att text i en spelare eller fjärrkontroll är speciellt sexigt.

Senast redigerat 2007-07-29 13:37

Jag funderade ett tag på en AppleTV med en billig 15" LCD, men det blev lite dyrt...

Det jag egentligen skulle vela ha vore en Apple Hi-Fi med inbyggd Airport Express och en liten display, alternativt en display på fjärren. Då skulle jag slänga ut mit sällan använda hemmabiossytem på två röda.

Hittade denna som faktiskt fungerar ändå rätt ok - bitvis lite segt dock.

http://www.shirt-pocket.com/netTunes/netTunesDescription.html

1
Bevaka tråden