Bra pris på beg. bärbar ??

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-07-27 20:04

Hej
Ska köpa ny bärbar, har haft en 12" powerbook G4 innan och gillade den skarpt.
Nu är jag lite tveksam till vad jag ska köpa och tänkte höra vad andra tycker om ett pris på en beg. dator jag hittat.

Intel Core Duo 15,4"TFT, 2GBminne/80GB, DVD-R/CDRW/FW/BT/AP/iSight/grafikkort X1600 256MB. Levereras med nyformaterad hårddisk, system 10.4.10 förinstallerat inkl. Apple Care / förlängd fabriksgaranti t o m 090726

PRIS: 11.000 Kr ex. moms Momsen kan jag dra av så så priset blir just 11.000 för mig.
Men momsen kan man dra av på en helt ny med.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-27 20:28

Jag gissar på att det är en MacBook Pro som du fått erbjudande om att köpa begagnat.

Billigaste MacBook Pro 2,2 C2D med standardkonfigurationen på Apple Store kostar ca 14.400 exkl. moms. Och Apple Care kostar ca 3200 exkl. moms. Totalt ca 17.600 kr exklusive moms.

Om du kan tänka dig en MacBook 2,16 C2D från Apple Store för ca 10.200 kr exkl. moms. Med Apple Care för ca 2.300 kr exkl. moms. Standardkonfigurerad förutom uppgradera minne till 2GB minne. Totalt ca 12.500 kr exkl. moms.

Har du råd till någon av dessa istället, så är det bättre att köpa nytt.

Men som svar på din fråga, så är det ett pris i överkant, enligt mig i alla fall. Se vad andra tycker...

• Medlem
  • Alingsås
  • 2007-07-27 20:35

tack för synpunkterna !
Har tittat på MacBooken med, men jag gillar Powerbooken eller Macbook Pro ?! för deras tangentbord och den nya sortens kontakt på strömadaptern.
Ingen som kan sälja förra rev. Macbook Pro med momskvitto ??

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-27 21:01
Ursprungligen av basic:

tack för synpunkterna !
Har tittat på MacBooken med, men jag gillar Powerbooken eller Macbook Pro ?! för deras tangentbord och den nya sortens kontakt på strömadaptern.
Ingen som kan sälja förra rev. Macbook Pro med momskvitto ??

Ok, så du föredrar MacBook Pro. Ja, det hade jag med gjort. Hehe. PowerBook, den modellen tillverkas inte längre. Nu är det MacBook (vit eller svart) och MacBook Pro (aluminium). Ja, det finns ju nån som säljer förra versionen av MB Pro. Så kolla sälj/köpställen, även annonserna här på 99.se.

1
Bevaka tråden