• Medlem
  • Ystad
  • 2003-04-26 18:14

Man ska aldrig försöka laga något som inte krånglar.
Häromdagen uppdaterade jag Airport programvaran till 3.0.4 via Software Update och när jag efter det startade Airport Admin Utility föreslog den uppdatering av firmware i basstationen (Airport Extreme) till v5.0.4. Det hade jag ju egentligen inte tänkt göra eftersom den fungerade fint som det var, men gummitummen slog till och klickade OK. Det skulle den aldrig gjort och nu bör den straffas i hett vatten eller så.

Efter updateringen har öveföringshastigheten blivit skitdålig till datorn. Från datorn funkar som tidigare, drygt 2 MB/s, men till datorn är den nere i mellan 700-900 KB/s för http, ftp mm. Värst är AFP då den krälar omkring i området strax under 200 KB/s

Har testat massa åtgärder, WEP av/på, byte av kanal, soft reset, hard reset och nykonfigurering från scratch mm.

Det funkar inte att försöka ladda tillbaka 5.0.3 och 5.0.4 uppdateringen ligger kvar även efter en hard reset (till skillnad från de äldre Airport som tydligen fimpar allt).

På Apple Discussions är det andra som haft samma problem. Är det någon här som har installerat 5.0.4 och kan konstatera samma problem?
Kanske rent av någon vet hur man får tillbaka 5.0.3 i basstationen?

Ska skaffa mig en griffeltavla och skriva "jag lovar att aldrig installera firmware med en gång igen" hundra gånger...