Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook batteriproblem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För ett tag sedan dog mitt batteri. Det gick inte att boota utan strömförsörjaren. Vid batteriikonen var det enbart ett kryss. Utöver detta gick fläkten hela tiden oberoende av temperatur.

Jag lämnade in datorn på mitt serviceställe. Efter några dagar ringer jag och frågar hur det går. Dom har inte hunnit titta på den. Jag hade bråttom att få den tillbaka då jag skulle ha med datorn på semestern så jag frågade om dom snabbt kunde testa att sätta in ett nytt batteri för att kolla om systemet fungerade felfritt i övrigt. Några minuter senare ringer dom upp och säger att datorn nu fungerar som den ska utan att dom har gjort någonting. Jag åker ner och hämtar datorn. Bestämmer mig för att chansa och ta med den på semestern. Jag kör till 99% datorn med extern strömförsörjning under semestern och inga problem uppstår.

Sedan dess har det fungerat felfritt och inga konstiga symptom har uppstått. Jag är dock rädd för att köra på batteriet för mycket. Givetvis borde jag lämna in datorn då det uppenbarligen är något som är/var knas. Problemet är att jag just nu inte har tid att vara utan datorn då jag sitter och skriver på min magisteruppsats.

Har någon upplevt att ett batteri dött för att sedan, helt plötsligt, fungera felfritt igen utan någon åtgärd? Några tips?

Kan vara glapp i kontakten mellan datorn och batteriet. Kolla så att batteriet sitter fast ordentligt och att det inte krupit in damm i batteriutrymmet.

Det låter ju onekligen som en rimlig förklaring. Ska öppna, blåsa ut och kolla om det går att upptäcka något som verkar vara glappt. Finns det någon som har upplevt liknande problem?

1
Bevaka tråden