Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SR och insticksfiler

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har uppgraderat mig till en MacBook Pro. Känns bra, men när jag vill ha P1 på Sveriges Radio gående i bakgrunden när jag jobbar så kan jag inte fixa det (skit bakom tangentbordet, jag vet). Det går att spela direkt dvs jag kör direkt internet. Men ska jag använda internet till annat, vilket jämt sker, så får jag felmedellande att realplayer saknar insticksfiler sk plug-ins för Sveriges radio etc. Något tips ?
Behöver jag betala till 39 ollar och få realplayer att fungera? Det är rådet jag får när jag går till realplayer hemsidan.
mvh,
Thomas

detta är exakta formuleringen

Sidan ”Webbradio - Sveriges Radio” har innehåll av MIME-typen ”audio/x-pn-realaudio-plugin”. Innehållet kan inte visas eftersom du inte har en insticksfil installerad för den MIME-typen.

Har du senaste versionen av Real? Testa och installera om Real player.

Använd gratis versionen av Real player, det räcker. Lyssnar på P1 nu och det fungerar utan några problem att använda datorn till annat samtidigt.

Ursprungligen av Thomas Hans:

Behöver jag betala till 39 ollar och få realplayer att fungera? Det är rådet jag får när jag går till realplayer hemsidan.

Real är ökända för att försöka använda sin hemsida till att lura folk att köpa RealPlayer och gömma den fria versionen med små länkar och massor av klick och registrering och annat tjafs. Därför går jag alltid via MacUpdates "Download Now"-länk så man tar sig direkt till gratisversionen.

Eller använd Ylans Widget för radio. Sök på forumet han har en länk här.

Tack för tipset

Ylans digital tuner är mycket bra! Tack för tipset! Nöjd och kan lyssna på sommar samtidigt som jag jobbar./Thomas

1
Bevaka tråden