Handla från Apple Store - US

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan
Om man vill handla från Apple Store, men inte Svenska utan Amerikanska Apple Store - går det över huvud taget?

Anledningen att jag frågar är helt enkelt att på kontoinformationen så är "land" ifyllt med "US" och inte möjligt att ändra.
Har inte hittat någon finstilt text som säger att man måste bo i USA, den kanske finns, men jag har inte sett den.

Tänkte beställa Keynote för $99 i stället för 1195 SEK
(Apple bjuder på frakten på de nya programvarorna)
/Mattias

Nej, du kan inte handla på Apple Store i USA. Bla. för att inte konkurera med Europeiska Apple Store.

Dessutom bjuds ju på frakten inom USA.. inte över hela världen..

• Oregistrerad
  • 2003-01-08 13:50

Man kan ju alltid köpa grejerna i USA och låta skicka dem till en polare där (om man har en) och så får kompisen skicka det till Sverige. Betalningen fixar man med visa,amexkort. Frakten hem till SVerige blir det man får betala extra och man kan skicka paketen som gåva så slipper man skatter och annnat.

/Johan

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:

Tack för era svar, beställer Keynote från Svenska Applestore nu - OCH - blir bjuden på frakten.

Även om jag inte tror att Jörgen menade att bara Amerikanarna bjöds på frakten så lägger jag in denna från Apples site för att visa att även vi Svenskar bjuds på frakten.

Edit: Har beställt, byggtid på 4-6 veckor.
Återkommer med rapport om vad jag tycker. Tilläggas kan att om 8 veckor ska jag köra en utbildningsserie för kund. Det får bli som mål att köra det i "Keynote".

[ 08 Januari 2003, 16:25: Meddelandet ändrat av: Mattias Jonsson ]

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-01-08 19:17
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Jonsson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:

Tack för era svar, beställer Keynote från Svenska Applestore nu - OCH - blir bjuden på frakten.

Även om jag inte tror att Jörgen menade att bara Amerikanarna bjöds på frakten så lägger jag in denna från Apples site för att visa att även vi Svenskar bjuds på frakten.

Edit: Har beställt, byggtid på 4-6 veckor.
Återkommer med rapport om vad jag tycker. Tilläggas kan att om 8 veckor ska jag köra en utbildningsserie för kund. Det får bli som mål att köra det i "Keynote".

Ska bli kul att höra vad du tycker.Särskilt jämfört med powerpoint.

1
Bevaka tråden