Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmer i iTunes nyligen slutat fungera..!!!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-22 23:26

Jag har en AppleTV, iMac 20" C2D, Airport Extreme där jag har extern hårddisk med hela mitt iTunes bibliotek inkopplat!

Nu fungerar inte filmerna överhuvudtaget. När jag går in på hårddisken och ska spela upp de i datorn, får jag "Filen är inte en film-fil". Jag har testat på filmer jag har sett förut och får samma fel där. I iTunes har omslagen försvunnit och går inte att spela upp. Absolut inget händer när jag trycker på att spela upp. När jag försöker sätta på en film på ATV så står den enbart och tuggar.

Någon som har en aning varför det har blivit så? Jag är måttligt förbannad på detta, då jag lagt ner hur mycket tid som helst för att koda om filmer, och organisera i mitt iTunes.

Serier och musik fungerar hur bra som helst. Bara filmer som har fuckat upp sig totalt.

Behövs nog mer info för att kunna svara. Vilket format har du kodat filmerna i? Kan du spela dem i QT, med VLC, etc? Vad visar iTunes för info om filerna (kringa + i). Etc...

Vad hände innan de slutade fungera, någon installation, uppdatering av något? Ny hårdvara av något slag?

1
Bevaka tråden