Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fungerar en mac i Windowsmiljö?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-07-22 15:13

Tjena, fyller 15 snart och skulle vilja ha en Macbook. Men frågan är, hur bra funkar dessa med vanliga PC's? VI har en HP Stationär, en bärbar HP och en Compaq stationär.. jag menar med trådlöst nätverk osv.. Macen kommer inte att fungera med det va? Tacksam för snabba svar!

/ Oskar

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-22 15:14

Klart den kommer att funka, men man måste göra vissa inställningar som jag tyvärr inte ve så mycket om. Men du kan säkert få hjälp här, bara å vänta ett litet tag till..

  • Medlem
  • 2007-07-22 15:21

tack tack

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-22 16:19

På nätverkssidan är det inga som helst problem. Inte heller fildelning mot windowsdatorer är problematiskt. Köp en Mac du bara, du kommer inte ångra dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-22 16:48

annars kan du ju också köra windows på macen.

  • Medlem
  • 2007-07-22 20:50

går det? :S

Macen fungerar alldeles utmärkt med trådlösa nätverk och windowsfildelning, och det behövs inga specialinställningar som påstås ovan.

Du kan köra Windows på nya intelbaserade macar. Dels direkt "native" med hjälp av Bootcamp, och dels som fönster i OS X med hjälp av Parallels eller VMware.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-22 22:41
Ursprungligen av Kristofer:

Du kan köra Windows på nya intelbaserade macar. Dels direkt "native" med hjälp av Bootcamp…

Bootcamp kommer integreras i Leopard och kostar för närvarande gratis. Den gör på ett väldigt enkelt sätt så att du vid uppstart av datorn kan välja vilket operativsystem du kör. Flickvännen använder det för att spela spel på sin MBP.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-22 22:47

Oftare är det svårare att få till fildelning mellan två Windowsmaskiner än mellan en PC och en Mac tycker jag.

1
Bevaka tråden