Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste man logga ut ur messenger?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-22 02:05

Hej!

Är novis på mac:

Jag har ett problem med messenger - eller gör jag en liten miss bara?!

När man inte använder messenger längre, räcker det då med att logga ut eller måste man stänga avsluta messenger också (så att messenger-ikonen på skrivbordet försvinner). För jag har märkt, att varje gång jag loggar ut + avslutar messenger - och ska starta upp det en gång till - då får jag alltid upp ett meddelande där det står att jag måste installera en ny version (som jag redan installerat) - annars går programmet inte att köra.

Jag vill inte installera om allt varje gång jag avslutat msn - hur göra?

Är lösningen då att jag bara ska skita i att avsluta och enbart logga ut? Men om jag inte avslutar så står den där fula ikonen kvar på skrivbordet som jag inte vill ha.

Några andra msn-liknande produkter? iChat? Hur fixar man det? Finns ju iofs en ikon på docken men när man klickar på den så kommer man automatiskt till en installer där man måste skriva in .Mac konto - och sånt kostar pengar. Hur får man gratisversionen? Jag har redan testat download.com och där måste man tydligen vara medlem eller nåt för att kunna ladda ner. Nån som kan hjälpa till?

Vilka petiga frågor - men jag är något av en pedant;)

Mvh

vad använder du för messenger?
Om du inte använder cam så jag kan stark rekommendera att du kollar upp adium som är en klient som klarar av det mesta, snabb och den går att förändra precis hur man vill.
iChat frågan lämnar jag åt andra

  • Medlem
  • 2007-07-22 10:42

Det låtsr som att du inte har intallerat Messenger ordentligt. Har du en -dmg-fil på skrivbordet du öppnar varje gång är det fel.
Öppna messenger.dmg och kopiera (genom att flytta) programmet till programmappen och starta därifrån nästa gång.

Gör du detta kommer antagligen dina frågor ha löst sig själva.

Ursprungligen av Baron:

Det låtsr som att du inte har intallerat Messenger ordentligt. Har du en -dmg-fil på skrivbordet du öppnar varje gång är det fel.
Öppna messenger.dmg och kopiera (genom att flytta) programmet till programmappen och starta därifrån nästa gång.

Gör du detta kommer antagligen dina frågor ha löst sig själva.

Jag kör med adium ,, och har likadant en dmg fil, men också en andra adium fil där. en liten hårddisk med ankan på... ska jag flytta dom här någonstans ? vill ju ha skrivbordet rent ?

hur flyttar jag grejerna ? testat att flytta "hårddisk ankan" men den ligger kvar och en 3e uppkommer i programmappen.

Ursprungligen av 399454:

Hej!
Jag har redan testat download.com och där måste man tydligen vara medlem eller nåt för att kunna ladda ner. Nån som kan hjälpa till?

Du behöver inte vara medlem för att ladda ner från download.com hittar du ett program du är intresserad av klickar du bara på länken Download Now som finns uppe på sidan.

Medlemsskap är bara något extra som erbjuds, men inget krav för och ladda ner.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-08-12 15:32

shet sök här på 99.se om hur man installerar program i Mac OS X.

För att få guidning hur man installerar program i OS X kola in följande sida: http://www.macforbeginners.com/page.php?id=168 Visst allt är på engelska, men sidan är skapad av en svensk och jag kan rekomendera den till nybörjare.

1
Bevaka tråden