Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sälja sin MBP?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-20 10:51

Jag har en MBP 1.86GHZ som jag haft sen mars förra året. Hade en PB från början men fick den uttbytt pga att de inte kunde ge mig en funktionsduglig LCD-panel till den.

Nu 3 månader efter garantin är slut börjar vänstra fläkten ge upp och när jag ringer en ASP (som jag inte tänker nämna vid namn) så berättar man att det eventuellt kommer gå på 2-3000 för ett fläktbyte och då känner jag att jag vill avsluta min relation till Apple och sälja skräpet. Så hur mycket kan man tänkas få för en aningen defekt MBP?

// Johan

Jag har inget förslag på pris, men fläktproblemet du har hade jag i slutet av förra året på min Rev A MBP också, fick den utbytt på garanti men nu börjar den låta igen då och då. Tur att man köpte till Apple Care...
Om du vågar och har lite kunskap så kan man ju alltid försöka få en återförsäljare att köpa in fläkten till dig så att du kan byta själv.
Men jag tycker inte du ska överge Apple! Förutom detta fläktproblem så är det by far den bästa datorn jag haft!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-20 11:18
Ursprungligen av psychozz:

Jag har inget förslag på pris, men fläktproblemet du har hade jag i slutet av förra året på min Rev A MBP också, fick den utbytt på garanti men nu börjar den låta igen då och då. Tur att man köpte till Apple Care...
Om du vågar och har lite kunskap så kan man ju alltid försöka få en återförsäljare att köpa in fläkten till dig så att du kan byta själv.
Men jag tycker inte du ska överge Apple! Förutom detta fläktproblem så är det by far den bästa datorn jag haft!

Någonstans måste jag tyvärr säga stopp. Ett utbyte av logikkort var på tapeten förra året pga av det smått irriterande pipljudet men då ville man att jag skulle åka 7 mil för att lämna in datorn trots garantin. Och att man ville att jag ska köpa till extra garanti för en dator jag nästan betalt 20 lök för är lite knepigt, speciellt när jag haft svårt att få hjälp när det fanns garanti från inköpet kvar på den. I vilket fall skulle jag höra av mig till ASP:en senare idag för han skulle kolla upp priset lite mer ordentligt. Men jag vill ändå veta vad värdet kan tänkas vara på datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-20 12:39
Ursprungligen av jaywall:

Men jag vill ändå veta vad värdet kan tänkas vara på datorn.

Dessvärre skulle jag tro att den närmaste uppskattningen du kan få är att kolla vad marknadspriset på en likvärdig - fungerande - MBP är och sedan dra av kostnaden för reparationen.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-30 22:26
Ursprungligen av jaywall:

Ett utbyte av logikkort var på tapeten förra året pga av det smått irriterande pipljudet men då ville man att jag skulle åka 7 mil för att lämna in datorn trots garantin. Och att man ville att jag ska köpa till extra garanti för en dator jag nästan betalt 20 lök för är lite knepigt, speciellt när jag haft svårt att få hjälp när det fanns garanti från inköpet kvar på den.

Du hade fått åka de sju milen alternativt bekosta frakten till servicestället även om du haft Applecare... Det fick jag göra, och detta är fortfarande det jag är mest irriterad på när det gäller Apple, att de inte kan bjuda på detta när Applecare trots allt är dubbelt så dyrt för en MBP än för t.ex. en iMac...

Är väldigt nöjd med Apple trots detta missöde...

Apple kan inte bärbara datorer. Det kan sägas hur många gånger som helst, men folk köper fortfarande varje ny modell som kommer ut och blir förvånade när de inte funkar.

1
Bevaka tråden