Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicktimefrågetecken i Firefox

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-07-18 13:29

Egentligen kunde jag ju hålla mej till Safari, men varför blir det quicktimefrågetecken på somlig reklam när jag surfar Firefox??? Typ på svd.se, o lustigt nog kan det synas en annons första gången jag kommer till sidan, när jag reloadar den dyker frågetecknet upp i stället. Har uppdaterade Firefox/Quicktime. Jag har gått bet, nån som vet?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-07-18 14:06

Jag tar tillbaka. Det var nåt med Flash.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-07-18 16:43

Det var det ju inte. Verkade schyst en visning, men problemet kvarstår. Exempelvis på 99mac, startbilden m banner. Den syns första gången; sen reloadar jag sidan och den har blivit ett quicktimefrågetecken. Vilket jag också håller på att bli.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-07-21 12:00

Lustigt. Det kommer o går. Nu går allt som tåget. Jag har inget gjort. Beats me.

Gå till system preferences/quicktime/advanced:

klicka ur enable flash

klicka sen på MIME settings, scrolla ner till Miscellaneous- miscellaneous file formats, avmarkera flash media.

Det funkade i allafall för mig!

Problemet som jag har, är att den säger hela tiden att jag måste ladda ner Quicktime 7.
Men jag har ju den, har laddat ner den men det hjälper inte...
Ex. När jag ska kolla på Apples Movie Trailers... har samma problem med Safari..

Flash+Quicktime elände!

Jag försökte lägga in lite roliga flashanimeringar på min web.
Då kom det upp en stor ruta med typ "Flash player security alert trying to download from http..." osv.

Då laddade jag ner Flashplayer 9.
Nu funkar det inte alls.
Det är det klassiska blåa Q-et med vitt frågetecken på.
Det gick inte att bakgradera heller.

Däremot är Firefox och Opera opåverkade.
Där funkar det.

Det jobbiga är att det inte funkar i RapidWeaver som jag gör sidan med.

Sliter alla håret som jag eller...

1
Bevaka tråden