• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-07-14 23:35

Hej alla!
Här kommer lite info för oss som fortfarande kör Powerbooks , om s.k. extended guarantee som tydligen gäller vissa modeller med ett visst serienummer. Så i fall att detta händer er...

Tänkte batra slänga lite info här.

Min Powerboook 15 G4/1.5Ghz/80GB HD (inköpt i juni 2005) har fått sitt logickort utbytt för andra gången.

Det senaste bytet - långt efter att garantin har gått ut, hade ingen Apple
Care....var p.g.a. att en av minnesplatserna slutade fungera. Jag köpte nytt minne i mars 2007 på Apple Center i Malmö där de också monterade in det (1GB). Jag hade 512MB RAM från början och fick nu sammanlagt 1,5GB - vilket märktes med en gång

Två månader senare ville inte en av minnesplatserna (där det gamla minnet satt)
känna av den gamla minnesmodulen och jag lämnade in PBn på Apple Center igen. Till
min förvåning sa dem att det kan vara logickortet och kollade omedelbart serienumret
på min Mac. Jo, allt var "OK", detta ingick i s.k. förlängd garantitid. WOW! Kanon
eftersom logickortsbytet kan kosta mellan 6-8.000 vad jag vet. I'm back on track
igen.

Vill också skicka en ros till Apple Center i Mö för att de är verkligen kanon, har varit där minst 10 ggr. Från folk som står i affären till servicekillarna, alltid en trevlig mottagning och sakliga diskussioner för att få min Mac att spinna som en katt. Proffsigt, period.