Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa presentationer på Projektor

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-13 20:22

Hej!

Har en MacBook med DVI mini utgång tydligen. Köpte en DVI - VGA Adapter för att kunna visa bildspel m.m. på en vanlig projektor på jobbet.

Det finns tydligen tre varianter på DVI (så mycket visste man.. :-)....)

Skulle ni kunna berätta för mig vilken typ av adapter jag behöver för att kunna vissa ppt eller keynote presentationer på en vanlig projektor, PC har ju utgång som passar direkt.

Mvh,

Oliver

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-13 20:24

Fonter till MAC

Hej!

På jobbet har vi köpt in fonter till PC datorerna men till min privata MAC funkar dessa inte. Det är ju speciella fonter till PC och andra till MAC om man har köpt dom på så sätt...

Finns det något sätt för mig att konvertera PC fonter till MAC? Har försökt med FontStudio men det blev förvrängda fonter då...

Mvh,

Oliver

De flesta projektorer har väl VGA (iaf de jag använt mig av), så du behöver väl en mini-DVI till VGA adapter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-13 20:29

Kollade applestore men det finns ingen Mini DVI till VGA..

Jag har ju iofs en DVI till VGA , den skulle jag kunna koppla vidare mot en Mini DVI - DVI ? Eller tänker jag fel nu?

Jodå, mini-DVI till VGA finns, under skärmar hittar du den.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?mco=93FE2CAE&nplm=M9320

1
Bevaka tråden