Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad hände med idvd?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-07-13 17:38

Jag installerade nyss OS 10.4 med hjälp av CD-skivorna men ve och fasa!, iDvd installerades inte. Varför?

  • Medlem
  • 2007-07-13 18:24

Har du dvd-brännarei datorn? Jag har för mig att det inte installeras om man inte har brännare.

iDvd följer med inte med 10.4 skivorna. Har man däremot återställningsskivor som följde med datorn ska det installeras. Tror kravet på dvd-brännare släppts för ett tag sedan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-13 19:42

iDVD installeras dumt nog även om man inte har DVD-brännare, bara så ni vet.

iDvd hör till iLife. Precis som Rickard skriver så finns det med skivorna som följer med datorn, men inte på "butiksversionerna" av MacOSX.

  • Medlem
  • 2007-07-13 20:59

Ah, jag läste fel. Jag trodde det handlade om iLife-skivor...

Så om iDVD fanns i datorn då man köpte den, då har man iLife?

Ursprungligen av Tsumeta:

iDVD installeras dumt nog även om man inte har DVD-brännare, bara så ni vet.

Det är inte alls dumt. Man kan göra sin skiva som en skivavbild och bränna på en annan dator som har brännare.

Ursprungligen av rikard.agren:

Så om iDVD fanns i datorn då man köpte den, då har man iLife?

Inte nödvändigtvis. iDVD började säljas 2001, men programmen sattes ihop till iLife först 2003. Om Apple tillverkade datorn från 2003 och senare har iLife inklusive iDVD följt med den.

  • Medlem
  • 2007-07-15 21:22
Ursprungligen av Marcus K:

Det är inte alls dumt. Man kan göra sin skiva som en skivavbild och bränna på en annan dator som har brännare.

Nu har jag iDvd och trodde som Marcus att jag kunde göra en skivavbild som jag kunde bränna nån annanstans men icke! Den säger när jag försöker starta iDvd att jag inte har den hårdvara som krävs. Kan jag inte kringgå detta?

Ursprungligen av Azwaw:

Nu har jag iDvd och trodde som Marcus att jag kunde göra en skivavbild som jag kunde bränna nån annanstans men icke! Den säger när jag försöker starta iDvd att jag inte har den hårdvara som krävs. Kan jag inte kringgå detta?

Vad har du för dator och version av iDvd?

  • Medlem
  • 2007-07-15 22:06
Ursprungligen av Rickard A:

Vad har du för dator och version av iDvd?

iMac DV SE (slotmatad, G3)
iDvd version 6.0.3

Jag funderar om tidigare version av iDvd inte reagerar så...kanske?

iDVD kräver G4-processor enligt systemkraven så det torde vara det som den gnäller om.

Ursprungligen av Marcus K:

iDVD kräver G4-processor enligt systemkraven så det torde vara det som den gnäller om.

Det är det. G4 733Mhz är det som gäller.

1
Bevaka tråden