Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Printscreen under XP/BootCamp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-12 01:48

Är det någon som vet hur man gör en printscreen under XP/ Bootcamp det ska ju funka men hur gör man!?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-07-12 09:17

Gissar på någon av F14-F16. Prova att klicka på dom och sen gå in i tex Paint och klistra in, så ser du om du lyckades. I XP är det ju inte så smart att det blir en fil skapad, den bara lägger in det i minnet.

  • Oregistrerad
  • 2007-07-16 21:53

nej Däremot finns det många fina program där du kan göra allt som i OSX (spara till fil, välja vilket fönster du vill ta en skärmdump på, välja själv vilken del osv osv). Har ett på jobbet, kan ta reda på vad det heter, kommer inte ihåg nu

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-16 22:03

Jag använder Screenshot Pilot och det funkar väl bra, förutom att programmet är galet fult.

Jag (som inte har längre än F12 på min macbook) använder "On-screen Keyboard", finns under Accessories/Accessibility i startmenyn. Nackdelen är ju att en del av det fula virtuella tangentbordet komemr att synas på bilden. Sen som sagt t.ex. paste i feta m$ Paint.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-18 23:41

Jag hittade tillslut också "Screen Keyboard" det är alla dessa småsaker som gör att XP känns just som XP.. Ska kolla upp lite screen cap apps som kan göra detta på ett bättre sätt,, att ta in det i paint innan känns helt sjukt jobbigt..

1
Bevaka tråden