• Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-11 00:24

Vet inte riktigt om detta hör hemma i denna sektionen eller ens på detta forumet. Men jag tänkte att med macanvändarnas känsla för detaljer och noggranhet. Så skulle ni kanske kunna hjälpa mig i detta val.

TV 1:KDL-46W2000

TV 2:KDL-40X2000

Båda 2 i jämförelse

Priset för dessa är ungefär detsamma så det behöver ni inte bry er om. Men det som intresserar mig är vad är det som gör att 40" är värd samma som 46". Har förstått så pass mycket att 46:an kör Bravia Engine och 40:an kör Bravia Engine XE. Men vad skillnad där är har jag ingen aning om.

Sen är där en klar design skillnad också. Och 40:an är snygg men var i butik och tittade på båda så tyckte jag faktiskt att 46:an är mer stilren. Dock kan kanske 40:an göra sig mer till min iMac som står i samma rum

Den kommer givetvis att användas till TV-ut från iMacen också så har ni några tankar om det så dela med er .

En sak till att tänka på är att rummet jag har är inte mer än 4 meter brett vilket i princip innebär ca 3 - 3,5m mellan huvud och TV. Därför kan det ju räcka med 40" om den TVn är så pass mycket bättre.

Ni får jättegärna kommentera storleken till avståndet men påpekningar om att jag borde nöja mig med mindre än 40" undanbedes vänligast.

Tack på förhand!