Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder tokbuggar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-10 21:19

Är det bara för mig som Finder är förjäkla buggit?

Vad som har hänt några gånger är jäkligt mystiskt. Det började med att jag döpte om en helt vanlig mapp med filmklipp i. Resultatet blev att det poppade upp två identiska mappar med det nya namnet, vad värre var att en annan mapp på samma nivå som den omdöpta var spårlöst försvunnen. Det blinkade dock till ibland när man ändrade storlek på fönstret eller bläddrade bland mapparna. Att byta namn på den nyss omdöpta hjälper inte, inte heller att slänga en i papperskorgen (två identiska mappar hamnar i papperkorgen).

Efter ett jävla meckande med omdöpningar, terminalanvändande och omflyttningar lyckades jag få tillbaks alla ursprungliga filer men ändå. Ska man verkligen behöva genomlida sånt här med OS X? Operativsystemet som enligt hur många personer som helst ska vara världsbäst och supersäkert? Virus slipper man men vad hjälper det när operativsystemet själv rör till det.

Nåväl, en gång ingen gång. Tji för det, nu har det hänt igen. Först igår och nu idag igen. Förbannat är bara förnamnet på mitt tillstånd just nu, helt hopplöst att det inte ska gå att bara lägga sina filer i en enkel mappstruktur utan att råka på massa bekymmer.

Windows må ha många brister men de mest grundläggande funktionerna funkar åtminstone halvdant. I OS X tycks det antingen funka eller vara helt stört buggit. Fy fan för det här, hoppas verkligen att Leopard funkar bättre men det kan man väl knappast hoppas på. Lite mer reflektioner och ögongodis är vad det satsas på.

Det kanske räcker med skällandet för denna timme, finns det någon känd lösning till problemet?

Jag har ingen lösning på problemet, kan bara säga att jag inte råkat ut för något liknande någon gång. Finder må vara lite gammalt, och problemen med försök till montering av enheter på nätverket som inte är tillgängliga är störande, men annars har jag inte stött på något som liknar ditt problem.

1
Bevaka tråden