Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra storlek på ikoner.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-05 10:36

Den här killen gör riktigt snygga ikoner:

http://markdelete.deviantart.com/gallery/

Dock så är de flesta av hans ikoner jättestora och jag kan bara se dom om jag ändrar ikon upplösningen till 128x128 för att se hela ikonen. Jag vill köra med 48x48 och då blir inte ikonen nedskalad utan då får jag endast en del av ikonen. Finns det något smart att få till det så jag kan se hela ikonen i 48x48 upplösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-07 11:58

När man gör symboler kan man välja att bara lägga in en 128*128-version av symbolen, som skalas ned av systemet när man väljer mindre storlekar. Men man kan också välja att lägga in andra symboler specifikt för 48*48, 32*32, 16*16 och någon mer. Oftast brukar man på de platserna lägga in samma symbol fast mindre, men tydligen har den där killen istället valt att beskära symbolen.

Det du kan göra är att gå in och ta bort alla delar av symbolen, förutom de i 128*128-storlek. Det kan du göra med en symbolredigerare, tex Icon Machine.
Öppna mappen som har symbolen, inifrån Icon Machine. Markera en symbol som du vill radera och välj sedan "Clear" från Edit-menyn. Då kan du vara helt säker på att den symbolen är borta och inte bara ersatt av en tom ruta. Sedan sparar du och då borde symbolerna vara som du vill.

1
Bevaka tråden