450 kr rabatt på Apple Store för .Macare

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick just ett mejl från Apple. Vi som har .Mac får 450 kr rabatt vid beställning från Apple Store om man handlar för mer än 4.498 kr (utan moms tror jag).

Dear Customer,

As an early adopter of the .Mac services, we would like thank you for your support and your confidence in Apple products. Buying a new Mac or shopping for the latest peripheral is easy and hassle-free on the online Apple Store. Therefore, we are pleased to offer you 450 kr* off your next purchase on the Apple Store. Do you already have a digital camera to use with iPhoto, or a DV camcorder to enjoy iMovie ease-of-use? Did you hear about the brand new release of Mac OS X v10.2, and its 150 major new features, including an enhanced iDisk connection?
Whatever you need, we’ll soon get you off to a flying start!

The Apple Store team.

Kanske inte något supererbjudande, men alltid nåt! Och inte nåt som bara gäller i USA.

Tillägg: Det gäller till den 30 november.

Mycket erbjudanden på Apple Store numera. Köpte själv en digitalkamera för 1200:- när jag beställde min nya iBook.

De försöker väl locka köpare, verkar lyckas rätt bra skulle jag tro.

• Oregistrerad
  • 2002-11-13 22:35
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Mycket erbjudanden på Apple Store numera. Köpte själv en digitalkamera för 1200:- när jag beställde min nya iBook.

Har du fått din iBook? JAg tänker i samma banor, men är nyfiken på G3:ans prestanda gentemot G4:an.

/c

• Oregistrerad
  • 2002-11-13 22:48

Min åsikt:

PowerBook G4 är märkbart snabbare i allt och lite till, men det finns ett stort men, och det är att iBook också är en sabla häftig och skön bärbar Mac, trots allt.

Gott om personliga erfarenheter från:

iBook (vita) 500 & 700, PowerBook G4 550 & 667. Sistnämnda är min nuvarande "burk". A just det och så PowerBook 145 B! Fast alla iBooks är snabbare än den!

Stationärt då? Visst, jättetrevligt... men bärbart är min melodi. Det är en oerhört känsla att kunna ta med sig sin dator och sina favoritprogram till sina favoritplatser. Att sitta på landet och häcka utan dator gör mig smått less, det leder i och för sig alltid till att jag köper ett kollegieblock och ett par pennor. Eller nå´n gammal synt eller groovebox (om pengarna inte räckte till en laptop). Behovet att skapa är alltid närvarande.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher A. Papastefanou:

Citat:

Har du fått din iBook? JAg tänker i samma banor, men är nyfiken på G3:ans prestanda gentemot G4:an.

/c

Nej, tyvärr.

Måste sälja min gamla iBook så jag får ihop pengarna till att köpa ut den.

Men inom kort så..

Citat:

quote: PowerBook G4 är märkbart snabbare i allt och lite till, men det finns ett stort men, och det är att iBook också är en sabla häftig och skön bärbar Mac, trots allt.

Det beror på vilken modell av PowerBooken du har. Samma sak gäller stationära G4-maskiner.

iBookens G3:a är snabbare per MHz och spöar G4 på lägre, samma och ibland högre klockfrekvens i icke altivecoptimerade uppgifter.

Den spöar dock äldre G4-maskiner även i de altivecoptimerade uppgifterna. Man ska inte underskatta iBooken bara för att den har en G3-processor.

Det är också den enda datorn som är riktigt prisvärd. Vilket jag inte kan säga om PowerBooken som kostar på tok för mycket. Men de som har pengarna eller måste ha en kraftfullare dator så är det väl inget tvivel.

...eller om man vill köra högre upplösning på externa skärmar (utan att hacka firmware).

Är det bara jag eller är vi inte ganska OT just nu?

Hur mycket jag än vill så kan jag inte få fram 35k till en dator.

Och om man KAN hacka OF så det går att köra högre upplösningar på externa skärmar, varför inte göra det?

Tja, för att det inte är utan sina risker, saker och ting kan ju gå snett (och har rapporterats göra det också i enstaka fall). Det är iaf inget att förlita sig på för all framtid, Apple kan ju vara riktigt elaka och göra en uppdatering som gör att hacket inte fungerar.

Men annars förstår jag dig, jag har inte heller råd med en TiBook, tyvärr. iBook är helt klart mera prisvärd.

• Medlem
  • Lund
  • 2002-11-14 09:12

Hmm. Det är ju förvisso snällt med en rabatt. Men det minsta man kan köpa för att uttnytja rabatten är en iPod 20 GB, och det gör en rabatt på under 10%. (Köper man en tokfet PM G4 så blir rabatten inte ens 1%.)

Men det värsta tycker jag är att man måste köpa något för nästan sextusen spänn inom två veckor! Hur fan tänker de!? Tvivlar på att så många är sugna på att kasta ut 6000 bagare strax före jul. Jag är inte det. Jag hade gärna sett att den hade gällt till 30/1 -03.

Tack för inget, Apple.

Citat:

Va? Vad var det för kamera? När var det, gäller det fortfarande?

Edit: Hittade kamaren nu. Nikon Coolpix 2500. Är den bra?

Ciryon

[ 14 November 2002, 09:29: Meddelandet ändrat av: ciryon ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hugin:
...Tack för inget, Apple.

Ungefär så känner jag också.

Hade de släppt den där beryktade 19"-skärmen hade jag troligen utnyttjat rabatten på en gång men nu... spontanköp på dessa summor... knappast.

1
Bevaka tråden